Podiel ľudí vo vekovej skupine 18 až 39 rokov, ktorí aspoň príležitostne nakupujú on-line, je podľa prieskumu výrazne vyšší (37 %) ako vo vekovej kategórii nad 40 rokov (26 %).
Autor TASR
Berlín 23. decembra (TASR) - Boom nakupovania cez internet, ktorý v Nemecku podporila pandémia ochorenia COVID-19, je pravdepodobne minulosť. Podiel tých, ktorí aspoň polovicu svojich nákupov realizujú v on-line priestore, klesol z približne tretiny (32 %) v roku 2022 na súčasných 26 %. Je to len mierne viac ako v roku 2019, teda pred vypuknutím pandémie, keď ich bolo 24 %. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala na prieskum spoločnosti Postbank.
Priemerný podiel nákupov uskutočnených on-line klesol už druhýkrát za sebou. Maximum 38 % dosiahol na vrchole pandémie v roku 2021. Nasledoval pokles na 35 % v roku 2022 a ďalej na 30 % v aktuálnom roku, čo už bolo na dosah úrovni 29 % evidovanej za rok 2019.
Nákupné správanie sa po skončení pandemických obmedzení vracia do normálu, uviedol Thomas Brosch, vedúci oddelenia digitálneho predaja Postbank. "Najmä pre mladších ľudí je však nakupovanie on-line stále aktuálne," poznamenal.
Podiel ľudí vo vekovej skupine 18 až 39 rokov, ktorí aspoň príležitostne nakupujú on-line, je podľa prieskumu výrazne vyšší (37 %) ako vo vekovej kategórii nad 40 rokov (26 %).
Priemerný podiel nákupov uskutočnených on-line klesol už druhýkrát za sebou. Maximum 38 % dosiahol na vrchole pandémie v roku 2021. Nasledoval pokles na 35 % v roku 2022 a ďalej na 30 % v aktuálnom roku, čo už bolo na dosah úrovni 29 % evidovanej za rok 2019.
Nákupné správanie sa po skončení pandemických obmedzení vracia do normálu, uviedol Thomas Brosch, vedúci oddelenia digitálneho predaja Postbank. "Najmä pre mladších ľudí je však nakupovanie on-line stále aktuálne," poznamenal.
Podiel ľudí vo vekovej skupine 18 až 39 rokov, ktorí aspoň príležitostne nakupujú on-line, je podľa prieskumu výrazne vyšší (37 %) ako vo vekovej kategórii nad 40 rokov (26 %).