Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 28. september 2024Meniny má Václav
< sekcia Ekonomika

Bratislavské letisko povedie nový človek, Ivan Trhlík

Odvolaný riaditeľ bratislavského letiska Maroš Jančula. Foto: TASR/Michal Svítok

Dôvodom bola podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu nedôvera voči vedeniu, ktoré na letisko prišlo počas pôsobenia predchádzajúcej vlády Ivety Radičovej.

Bratislava 8. februára (TASR) - Bratislavské letisko (BTS) má nové vedenie na čele s Ivanom Trhlíkom, ktorý nahradil doterajšieho šéfa Maroša Jančulu.

Všetkých členov predstavenstva vymenili akcionári, rezort dopravy a Fond národného majetku (FNM), na dnešnom mimoriadnom valnom zhromaždení.

Dôvodom bola podľa hovorcu ministerstva dopravy Martina Kóňu nedôvera voči vedeniu, ktoré na letisko prišlo počas pôsobenia predchádzajúcej vlády Ivety Radičovej.

"Manažment nemal dôveru ministra Jána Počiatka," skonštatoval Kóňa s tým, že minister nebol spokojný s výsledkami BTS za posledné obdobie.

Trhlík bude pozíciu zastávať do vymenovania nového predsedu predstavenstva, ktorý vzíde z výberového konania. "To sa uskutoční najneskôr do šiestich mesiacov," dodal Kóňa.

Spolu s Trhlíkom boli do predstavenstva vymenovaní ďalší členovia, Richard Pokorný a Oto Šinkovic. Aj v ich prípade je poverenie dočasné až do výberového konania na funkcie členov predstavenstva. Z funkcií v predstavenstve boli okrem Jančulu odvolaní aj Jaroslav Mach a Juraj Mitka.



M. Jančula: Bratislavské letisko odovzdávame v stabilizovanom stave



Bratislavské letisko (BTS) je v súčasnosti stabilizované, tvrdí jeho odchádzajúci šéf Maroš Jančula. "Letiskovú spoločnosť odovzdávame našim nástupcom v stabilizovanom stave a želáme im veľa úspechov," odkázal po dnešnom rozhodnutí akcionárov na mimoriadnom valnom zhromaždení, ktorý ho odvolali a nahradili Ivanom Trhlíkom.

Úlohou odchádzajúceho vedenia bolo podľa Jančulu skonsolidovať hospodárenie letiskovej spoločnosti a pripraviť ju na rozhovory o strategickom partnerstve. "Po našom nástupe sme bezodkladne pristúpili k zvýšenému kontrolingu existujúcich vzťahov a zmlúv a k zavedeniu elektronického obstarávania s cieľom stransparentniť vzťahy. Nakupovanie služieb externými spoločnosťami bolo systémovo sledované," vysvetlil.

Upozornil zároveň na dosiahnuté výsledky v pravidelnej aj charterovej doprave. "V období rekordne nízkeho spotrebiteľského dopytu po leteckej doprave v celej Európe sa nám podarilo v Bratislave privítať štyri nové letecké spoločnosti – ČSA, Norwegian Air Shuttle, UTair Aviation a Air Onix," priblížil. Dodal však, že je potrebné rešpektovať realitu. BTS totiž patrí medzi regionálne letiská, ktoré sú najviac postihnuté krízou.

"Za naše vyše dvojročné pôsobenie na letisku sa nám podarilo splniť tak náročné úlohy, akými bolo za plnej prevádzky dokončiť výstavbu nového terminálu pre cestujúcu verejnosť a vyjednať podmienky úverového financovania stavby, všetko pod drobnohľadom našich akcionárov," dodal. Pozitívnou skutočnosťou podľa neho bolo aj kontinuálne pokračovanie v raste objemu vybavovaného leteckého nákladu, ktorý v uplynulom roku vykázal historické maximum na úrovni 22.577 ton.