Najviac turistov prichádza do hlavného mesta z Česka, Nemecka a Rakúska. O desiatky percent stúpla v tomto roku návštevnosť zo Španielska i Ruska.
Autor TASR/Tablet.TV
,aktualizované Bratislava 14. novembra (TASR/Tablet.TV) – Turisticky záujem o Bratislavu stúpa. Hranica milión návštevníkov bola v tomto roku už prekonaná. "Opäť môžeme ohlásiť rekordný prílev turistov. Zatiaľ čo v roku 2015 prišlo do Bratislavy okolo milióna turistov, teraz sme miliónovú hranicu dosiahli už v októbri," povedal na dnešnej tlačovej konferencii primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Najviac turistov prichádza do hlavného mesta z Česka, Nemecka a Rakúska. O desiatky percent stúpla v tomto roku návštevnosť zo Španielska i Ruska.
Predsedníčka predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu – Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová priblížila, že za prvých deväť mesiacov tohto roka zaznamenali nárast návštevníkov Bratislavy o takmer 17 percent. "Čo sa týka prenocovaní, vzrástli nám o viac ako 17 percent a predaj nášho vlastného produktu, ktorým je Bratislava City Card, za toto sledované obdobie stúpol o 20 percent v porovnaní s minulým rokom," spresnila s tým, že bol zaznamenaný aj nárast v cykloturistike a návštevnosť webovej stránky visitbratislava.com, ktorá prezentuje turistom Bratislavu, vzrástla v tomto roku o 150 percent.
"Na úhrne štatistík za celé Slovensko robí Bratislava už tradične 24 percent všetkej návštevnosti. Čo sa týka zahraničných turistov, čiže aktívneho cestovného ruchu, je to 40 percent," priblížila Melicharová. Hlavné mesto má aj menej jednodňových turistov. Priemer prenocovaní je zatiaľ na úrovni 2,2. "Ide to pomaly, ale stále to stúpa. To je naším dlhodobým cieľom," podotkla Melicharová.
Pre Bratislavu majú podľa primátora tieto štatistiky pozitívny dosah. Ako tvrdí, narastá počet pracovných miest v oblasti cestovného ruchu a stúpa aj výber dane za ubytovanie. "V roku 2015 sme vybrali 3,1 milióna eur na dani za ubytovanie. Za prvý polrok 2016 sme vybrali už 2,3 milióna eur. Aj v tomto smere dosiahneme podstatný nárast financií, ktoré pôjdu do mestského rozpočtu," priblížil Nesrovnal.
Mesto chce rozšíriť svoje portfólio pôsobnosti v cestovnom ruchu o kongresový a firemný turizmus. Nesrovnal tvrdí, že táto oblasť má vysokú pridanú hodnotu, pretože sa v nej utrácajú ďaleko vyššie financie a prináša so sebou do mesta úplne inú klientelu. Bratislavský magistrát sa preto rozhodol sprístupniť pre spoločenské podujatia súvisiace s kongresovou turistikou Zrkadlovú sieň v Primaciálnom paláci.
"Mnohí podnikatelia v tejto oblasti nám hovorili, že Bratislava nemá také reprezentačné priestory, v ktorých by sa účastníci kongresu mohli stretnúť na vysokej spoločenskej úrovni," podotkol primátor.
Predsedníčka predstavenstva Bratislavskej organizácie cestovného ruchu – Bratislava Tourist Board (BTB) Alžbeta Melicharová priblížila, že za prvých deväť mesiacov tohto roka zaznamenali nárast návštevníkov Bratislavy o takmer 17 percent. "Čo sa týka prenocovaní, vzrástli nám o viac ako 17 percent a predaj nášho vlastného produktu, ktorým je Bratislava City Card, za toto sledované obdobie stúpol o 20 percent v porovnaní s minulým rokom," spresnila s tým, že bol zaznamenaný aj nárast v cykloturistike a návštevnosť webovej stránky visitbratislava.com, ktorá prezentuje turistom Bratislavu, vzrástla v tomto roku o 150 percent.
"Na úhrne štatistík za celé Slovensko robí Bratislava už tradične 24 percent všetkej návštevnosti. Čo sa týka zahraničných turistov, čiže aktívneho cestovného ruchu, je to 40 percent," priblížila Melicharová. Hlavné mesto má aj menej jednodňových turistov. Priemer prenocovaní je zatiaľ na úrovni 2,2. "Ide to pomaly, ale stále to stúpa. To je naším dlhodobým cieľom," podotkla Melicharová.
Pre Bratislavu majú podľa primátora tieto štatistiky pozitívny dosah. Ako tvrdí, narastá počet pracovných miest v oblasti cestovného ruchu a stúpa aj výber dane za ubytovanie. "V roku 2015 sme vybrali 3,1 milióna eur na dani za ubytovanie. Za prvý polrok 2016 sme vybrali už 2,3 milióna eur. Aj v tomto smere dosiahneme podstatný nárast financií, ktoré pôjdu do mestského rozpočtu," priblížil Nesrovnal.
Mesto chce rozšíriť svoje portfólio pôsobnosti v cestovnom ruchu o kongresový a firemný turizmus. Nesrovnal tvrdí, že táto oblasť má vysokú pridanú hodnotu, pretože sa v nej utrácajú ďaleko vyššie financie a prináša so sebou do mesta úplne inú klientelu. Bratislavský magistrát sa preto rozhodol sprístupniť pre spoločenské podujatia súvisiace s kongresovou turistikou Zrkadlovú sieň v Primaciálnom paláci.
"Mnohí podnikatelia v tejto oblasti nám hovorili, že Bratislava nemá také reprezentačné priestory, v ktorých by sa účastníci kongresu mohli stretnúť na vysokej spoločenskej úrovni," podotkol primátor.