Šéf rezortu dopravy si vie predstaviť, že by sa určité lety, ktoré sa nezmestia do harmonogramu viedenského letiska, presunuli do Bratislavy.
Autor TASR
Bratislava 14. mája (TASR) – Minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete) si vie predstaviť fungujúci model bratislavského letiska v spolupráci s veľkým letiskom, ako je viedenské. Samozrejme, možno aj za prispenia strategického partnera. Brecely to uviedol v rozhovore pre TASR.
Na jednej strane je podľa neho pre Letisko M. R. Štefánika blízkosť Schwechatu nevýhodou, lebo je akoby v jeho závetrí. Na strane druhej je to však aj určitá výhoda, pokiaľ by sa medzi letiskami vytvorila spolupráca. "Aj napríklad košické letisko má spoluprácu s viedenským letiskom," doplnil. Keby sa takáto dohoda vytvorila aj s letiskom v hlavnom meste, šéf rezortu dopravy si vie predstaviť, že by sa určité lety, ktoré sa nezmestia do harmonogramu viedenského letiska, presunuli do Bratislavy. A mohlo by ísť aj o medzikontinentálne lety. "Optimalizoval by sa harmonogram, akoby to bol jeden celok," opísal Brecely.
Čo sa týka národného leteckého prepravcu, o ktorom sa hovorí v programovom vyhlásení vlády, Slovensko si podľa ministra dopravy nemôže dovoliť podporovať ho z verejných zdrojov. "Pokiaľ nájdeme vhodný biznis model, že nebude musieť byť dotovaný, tak sa tým budeme zaoberať," avizoval Brecely. Ministerstvo chce podľa neho rozbehnúť rokovania o takomto projekte. "Viem si pokojne predstaviť národného leteckého dopravcu v súčinnosti s nejakým strategickým partnerom alebo s nejakou alianciou partnerov," dodal.
S analýzou bratislavského letiska hľadaním riešenia pre jeho ďalší rozvoj sa začalo ešte v čase, keď ministerstvo dopravy viedol Ján Figeľ (KDH). Spomínala sa vtedy aj možnosť jeho 30-ročného prenájmu. S analyzovaním sa následne pokračovalo aj počas obdobia, keď bol ministrom Ján Počiatek (Smer-SD). Ten videl pre rozvoj bratislavského letiska ako najzmysluplnejšie riešenie nájdenie strategického partnera.
Na jednej strane je podľa neho pre Letisko M. R. Štefánika blízkosť Schwechatu nevýhodou, lebo je akoby v jeho závetrí. Na strane druhej je to však aj určitá výhoda, pokiaľ by sa medzi letiskami vytvorila spolupráca. "Aj napríklad košické letisko má spoluprácu s viedenským letiskom," doplnil. Keby sa takáto dohoda vytvorila aj s letiskom v hlavnom meste, šéf rezortu dopravy si vie predstaviť, že by sa určité lety, ktoré sa nezmestia do harmonogramu viedenského letiska, presunuli do Bratislavy. A mohlo by ísť aj o medzikontinentálne lety. "Optimalizoval by sa harmonogram, akoby to bol jeden celok," opísal Brecely.
Čo sa týka národného leteckého prepravcu, o ktorom sa hovorí v programovom vyhlásení vlády, Slovensko si podľa ministra dopravy nemôže dovoliť podporovať ho z verejných zdrojov. "Pokiaľ nájdeme vhodný biznis model, že nebude musieť byť dotovaný, tak sa tým budeme zaoberať," avizoval Brecely. Ministerstvo chce podľa neho rozbehnúť rokovania o takomto projekte. "Viem si pokojne predstaviť národného leteckého dopravcu v súčinnosti s nejakým strategickým partnerom alebo s nejakou alianciou partnerov," dodal.
S analýzou bratislavského letiska hľadaním riešenia pre jeho ďalší rozvoj sa začalo ešte v čase, keď ministerstvo dopravy viedol Ján Figeľ (KDH). Spomínala sa vtedy aj možnosť jeho 30-ročného prenájmu. S analyzovaním sa následne pokračovalo aj počas obdobia, keď bol ministrom Ján Počiatek (Smer-SD). Ten videl pre rozvoj bratislavského letiska ako najzmysluplnejšie riešenie nájdenie strategického partnera.