Zdĺhavý povoľovací proces je podľa ministra dopravy často dôvodom vzniku čiernych stavieb.
Autor TASR
Bratislava 26. mája (TASR) – Keď chce dnes človek na Slovensku postaviť dom, potrebuje k tomu toľko potvrdení, akoby staval jadrovú elektráreň. Myslí si to minister dopravy Roman Brecely (nominant #Siete) a práve túto administratívnu bariéru by chcel odbúrať v novom stavebnom zákone.
"Chceme zjednodušiť povoľovací proces v stavebnom zákone," opísal minister pre TASR. Pretože práve zdĺhavý povoľovací proces je podľa neho často dôvodom vzniku čiernych stavieb. "Ľuďom sa nechce podstúpiť túto administratívnu tortúru a radšej si povedia, že to dodatočne vybavia. Takže mnoho čiernych stavieb je tohto charakteru," doplnil Brecely.
Zároveň by chcel v novom stavebnom zákone ošetriť to, aby stavitelia prevzali garancie za byty a bytovky. Aby sa nestalo, že sa ľudia k svojim kúpeným bytom nakoniec ani nedostanú, prípadne, že v nich nájdu skryté chyby, ktoré však už nemajú u koho reklamovať. Keďže vlastník alebo staviteľ sa nedajú dohľadať.
Snahou šéfa rezortu dopravy je tiež aj ochrana subdodávateľov pri verejných zákazkách. Chcel by zaviesť do praxe to, aby štát preberal zákazky od realizátorov až vtedy, keď tí preukážu, že majú vysporiadané všetky záväzky voči tretím stranám.
Prijatím nového stavebného zákona sa zaviazala vláda strán Smer-SD, SNS, Most-Híd a #Sieť vo svojom Programovom vyhlásení. Aktuálny zákon totiž platí už takmer štyridsať rokov. Ambícia nahradiť starú právnu normu novou tu však bola ešte počas bývalého vedenia rezortu dopravy.
Vtedajší minister Ján Počiatek (Smer-SD) pripravoval nový stavebný zákon a predložil ho aj do parlamentu. Po viacerých pripomienkach poslancov ho však z rokovania Národnej rady (NR) SR stiahol. Odôvodňoval to tým, že takýto zákon by nemal byť spolitizovaný, mala by byť na ňom zhoda naprieč celým politickým spektrom a mal by slúžiť dlhé desaťročia.
"Chceme zjednodušiť povoľovací proces v stavebnom zákone," opísal minister pre TASR. Pretože práve zdĺhavý povoľovací proces je podľa neho často dôvodom vzniku čiernych stavieb. "Ľuďom sa nechce podstúpiť túto administratívnu tortúru a radšej si povedia, že to dodatočne vybavia. Takže mnoho čiernych stavieb je tohto charakteru," doplnil Brecely.
Zároveň by chcel v novom stavebnom zákone ošetriť to, aby stavitelia prevzali garancie za byty a bytovky. Aby sa nestalo, že sa ľudia k svojim kúpeným bytom nakoniec ani nedostanú, prípadne, že v nich nájdu skryté chyby, ktoré však už nemajú u koho reklamovať. Keďže vlastník alebo staviteľ sa nedajú dohľadať.
Snahou šéfa rezortu dopravy je tiež aj ochrana subdodávateľov pri verejných zákazkách. Chcel by zaviesť do praxe to, aby štát preberal zákazky od realizátorov až vtedy, keď tí preukážu, že majú vysporiadané všetky záväzky voči tretím stranám.
Prijatím nového stavebného zákona sa zaviazala vláda strán Smer-SD, SNS, Most-Híd a #Sieť vo svojom Programovom vyhlásení. Aktuálny zákon totiž platí už takmer štyridsať rokov. Ambícia nahradiť starú právnu normu novou tu však bola ešte počas bývalého vedenia rezortu dopravy.
Vtedajší minister Ján Počiatek (Smer-SD) pripravoval nový stavebný zákon a predložil ho aj do parlamentu. Po viacerých pripomienkach poslancov ho však z rokovania Národnej rady (NR) SR stiahol. Odôvodňoval to tým, že takýto zákon by nemal byť spolitizovaný, mala by byť na ňom zhoda naprieč celým politickým spektrom a mal by slúžiť dlhé desaťročia.