Výstavba tohto úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 16. apríla (TASR) - Práce na pozastavenom úseku diaľnice D1 pri Ružomberku z Hubovej po Ivachnovú sa v apríli tohto roku nezačnú. Voči záverečnému stanovisku ministerstva životného prostredia sa totiž objavili námietky, ktoré podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) oddialia spustenie výstavby o približne dva až tri mesiace. Na pondelkovom stretnutí s novinármi o tom informoval generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin.
Výstavba tohto úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela. Následne sa nová trasa musela posúdiť z hľadiska vplyvov na životné prostredie (EIA). To sa aj udialo a zo strany ministerstva životného prostredia sa tento proces ukončil vydaním záverečného stanoviska koncom februára tohto roka.
Aby sa však mohli na diaľnici opäť rozbehnúť práce, muselo toto záverečné stanovisko nadobudnúť právoplatnosť. NDS očakávala, že sa tak stane začiatkom apríla 2018. "Dočkali sme sa nemilého prekvapenia vo forme toho, že dvaja občania z obce Hrboltová ani nie o päť minút dvanásť, ale o minútu dvanásť podali námietku, rozklad voči záverečnému stanovisku, ktorú doručili ministerstvu doslova pár hodín pred nadobudnutím právoplatnosti záverečného stanoviska," opísal Ďurišin.
Myslí si pritom, že ide o špekulatívne konanie. "Považujem to za špekulatívne konanie, pretože keby nároky boli relevantné, určite ich nikto nebude podávať o minútu dvanásť," dodal Ďurišin.
Námietky, ktoré podali občania, už totiž podľa diaľničnej spoločnosti boli v minulosti prerokované a bolo im vyhovené. Týkali sa dĺžky tunela či prístupových ciest. "Myslíme si, že sme ich zapracovali, preto nás veľmi prekvapilo, že sa tie isté námietky objavili znovu," doplnil investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek.
Domnieva sa, že toto konanie môže mať dve vysvetlenia. "Buď ide o nedorozumenie, že si to tí ľudia zle prečítali, alebo ide skutočne o špekuláciu," konštatoval.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý približne 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK, zmluvná cena bola vo výške 227,26 milióna eur aj s rezervou.
Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017, aktuálne NDS odhaduje jeho ukončenie v roku 2021.
Výstavba tohto úseku sa zastavila v roku 2015, keď sa pri razení tunela Čebrať zosunula pôda. Začalo sa tak s hľadaním nového trasovania tunela. Následne sa nová trasa musela posúdiť z hľadiska vplyvov na životné prostredie (EIA). To sa aj udialo a zo strany ministerstva životného prostredia sa tento proces ukončil vydaním záverečného stanoviska koncom februára tohto roka.
Aby sa však mohli na diaľnici opäť rozbehnúť práce, muselo toto záverečné stanovisko nadobudnúť právoplatnosť. NDS očakávala, že sa tak stane začiatkom apríla 2018. "Dočkali sme sa nemilého prekvapenia vo forme toho, že dvaja občania z obce Hrboltová ani nie o päť minút dvanásť, ale o minútu dvanásť podali námietku, rozklad voči záverečnému stanovisku, ktorú doručili ministerstvu doslova pár hodín pred nadobudnutím právoplatnosti záverečného stanoviska," opísal Ďurišin.
Myslí si pritom, že ide o špekulatívne konanie. "Považujem to za špekulatívne konanie, pretože keby nároky boli relevantné, určite ich nikto nebude podávať o minútu dvanásť," dodal Ďurišin.
Námietky, ktoré podali občania, už totiž podľa diaľničnej spoločnosti boli v minulosti prerokované a bolo im vyhovené. Týkali sa dĺžky tunela či prístupových ciest. "Myslíme si, že sme ich zapracovali, preto nás veľmi prekvapilo, že sa tie isté námietky objavili znovu," doplnil investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek.
Domnieva sa, že toto konanie môže mať dve vysvetlenia. "Buď ide o nedorozumenie, že si to tí ľudia zle prečítali, alebo ide skutočne o špekuláciu," konštatoval.
Úsek diaľnice D1 Hubová - Ivachnová je dlhý približne 15 kilometrov a po dokončení má vytvoriť obchvat mesta Ružomberok. Cestu buduje združenie firiem OHL ŽS a Váhostav – SK, zmluvná cena bola vo výške 227,26 milióna eur aj s rezervou.
Podľa pôvodných plánov mal byť tento úsek dokončený v júni 2017, aktuálne NDS odhaduje jeho ukončenie v roku 2021.