Projekt je rozdelený na tri časti podľa krajov.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 12. októbra (TASR) – Generálna riaditeľka Slovenskej správy ciest (SSC) Martina Tvrdoňová podpísala rámcové zmluvy s víťazmi tendra na veľkoplošné opravy ciest prvej triedy. Projekt je rozdelený na tri časti podľa krajov. Najnižšiu sumu ponúklo združenie firiem Cestné stavby Liptovský Mikuláš a MBM-Group Námestovo, druhú najnižšiu Skanska SK a tretiu konzorcium Doprastav a Eurovia SK. O práce na konkrétnych úsekoch budú prví traja úspešní uchádzači súťažiť v elektronických aukciách. Informovala o tom hovorkyňa SSC Lucia Karelová.
"Ide o jedinečný projekt z pohľadu veľkosti v segmente opráv ciest v histórii SSC, ktorý bude generovať socio-ekonomické benefity naprieč všetkými samosprávnymi krajmi SR. Pre úspešné ukončenie procesu obstarávania a čo najskoršie uzatvorenie rámcových zmlúv vynaložila SSC maximálne úsilie, preto som veľmi rada, že teraz môžeme začať s elektronickými aukciami," skonštatovala Tvrdoňová. Cieľom veľkoplošných opráv ciest je opraviť kritické úseky a zaistiť bezpečnosť cestnej premávky.
Správa ciest začala konať okamžite po definitívnom rozhodnutí Rady Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorá jej dala zelenú na veľkoplošné opravy ciest a požiadala úspešných uchádzačov v rámci inštitútu súčinnosti o predloženie zmlúv. Na to, aby mohla SSC pristúpiť k podpisu zmlúv, museli víťazi splniť viaceré podmienky. Komisia preverila a skontrolovala doklady, ako je zoznam subdodávateľov, register dlžníkov, register partnerov verejného sektora či zoznam kľúčových odborníkov, ktorí sa budú aktívne podieľať na plnení predmetu zákazky. "Keďže všetky doklady zo strany úspešných uchádzačov boli predložené v súlade s požiadavkami verejného obstarávateľa, komisia v závere svojej kontrolnej činnosti vyjadrila súhlas s podpisom jednotlivých zmlúv," priblížila Tvrdoňová.
Projekt je rozdelený podľa krajov, pričom prvú časť tvorí Bratislavský, Trnavský, Nitriansky a Trenčiansky kraj. Druhú časť predstavuje Žilinský a Banskobystrický kraj a tretiu Prešovský a Košický kraj. Prví traja úspešní uchádzači budú o práce na jednotlivých úsekoch súťažiť v elektronických aukciách, ktoré teraz SSC pripravuje. Následne budú uzatvárané čiastkové zmluvy na opravy konkrétnych úsekov ciest, pričom samotná realizácia opráv sa bude odvíjať aj od klimatických podmienok.
SSC chce do veľkoplošných opráv ciest v budúcom roku investovať prvých 50 miliónov eur, plánuje sa opraviť takmer 180 kilometrov. Opravy ciest prvej triedy budú v roku 2021 realizované vo všetkých samosprávnych krajoch, najrozsiahlejšie opravy sa však budú uskutočňovať v Banskobystrickom samosprávnom kraji v rozsahu takmer 50 kilometrov ciest prvej triedy.
Súťaž na veľkoplošné opravy ciest vyhlásila SSC v októbri 2019, vyhodnotila ju v máji 2020. ÚVO neskôr zamietol námietky a odvolania jedného zo súťažiach, a tak sa investícia vo finančnom objeme približne 150 miliónov eur v týchto dňoch začína realizovať.
Zákazka zahŕňa opravy vozoviek na cestách prvej triedy výmenou degradovaných vrstiev krytu vozovky. Cieľom je zlepšenie prevádzkovej spôsobilosti krytu vozovky a predĺženie životnosti zabránením vplyvu porúch na nižšie položené vrstvy vozovky.
"Ide o jedinečný projekt z pohľadu veľkosti v segmente opráv ciest v histórii SSC, ktorý bude generovať socio-ekonomické benefity naprieč všetkými samosprávnymi krajmi SR. Pre úspešné ukončenie procesu obstarávania a čo najskoršie uzatvorenie rámcových zmlúv vynaložila SSC maximálne úsilie, preto som veľmi rada, že teraz môžeme začať s elektronickými aukciami," skonštatovala Tvrdoňová. Cieľom veľkoplošných opráv ciest je opraviť kritické úseky a zaistiť bezpečnosť cestnej premávky.
Správa ciest začala konať okamžite po definitívnom rozhodnutí Rady Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorá jej dala zelenú na veľkoplošné opravy ciest a požiadala úspešných uchádzačov v rámci inštitútu súčinnosti o predloženie zmlúv. Na to, aby mohla SSC pristúpiť k podpisu zmlúv, museli víťazi splniť viaceré podmienky. Komisia preverila a skontrolovala doklady, ako je zoznam subdodávateľov, register dlžníkov, register partnerov verejného sektora či zoznam kľúčových odborníkov, ktorí sa budú aktívne podieľať na plnení predmetu zákazky. "Keďže všetky doklady zo strany úspešných uchádzačov boli predložené v súlade s požiadavkami verejného obstarávateľa, komisia v závere svojej kontrolnej činnosti vyjadrila súhlas s podpisom jednotlivých zmlúv," priblížila Tvrdoňová.
Projekt je rozdelený podľa krajov, pričom prvú časť tvorí Bratislavský, Trnavský, Nitriansky a Trenčiansky kraj. Druhú časť predstavuje Žilinský a Banskobystrický kraj a tretiu Prešovský a Košický kraj. Prví traja úspešní uchádzači budú o práce na jednotlivých úsekoch súťažiť v elektronických aukciách, ktoré teraz SSC pripravuje. Následne budú uzatvárané čiastkové zmluvy na opravy konkrétnych úsekov ciest, pričom samotná realizácia opráv sa bude odvíjať aj od klimatických podmienok.
SSC chce do veľkoplošných opráv ciest v budúcom roku investovať prvých 50 miliónov eur, plánuje sa opraviť takmer 180 kilometrov. Opravy ciest prvej triedy budú v roku 2021 realizované vo všetkých samosprávnych krajoch, najrozsiahlejšie opravy sa však budú uskutočňovať v Banskobystrickom samosprávnom kraji v rozsahu takmer 50 kilometrov ciest prvej triedy.
Súťaž na veľkoplošné opravy ciest vyhlásila SSC v októbri 2019, vyhodnotila ju v máji 2020. ÚVO neskôr zamietol námietky a odvolania jedného zo súťažiach, a tak sa investícia vo finančnom objeme približne 150 miliónov eur v týchto dňoch začína realizovať.
Zákazka zahŕňa opravy vozoviek na cestách prvej triedy výmenou degradovaných vrstiev krytu vozovky. Cieľom je zlepšenie prevádzkovej spôsobilosti krytu vozovky a predĺženie životnosti zabránením vplyvu porúch na nižšie položené vrstvy vozovky.