SSE pri predaji plynu a elektrickej energie zavádzala zákazníkov, pričom k pochybeniam dochádzalo v každej fáze procesu predaja.
Autor TASR
Londýn 3. apríla (TASR) - Britský regulačný úrad Ofgem stanovil britskému dodávateľovi plynu a elektrickej energie SSE pokutu vo výške 10,5 milióna libier (12,40 milióna eur) za zavádzanie zákazníkov.
To je najvyššia pokuta, akú kedy dodávateľ energií dostal. Informovala o tom agentúra Reuters.
Ofgem dnes oznámil, že zistil viaceré pochybenia SSE pri predaji plynu a elektrickej energie zákazníkom, pričom k "pochybeniam dochádzalo v každej fáze procesu predaja".
"Výška pokuty odráža závažnosť a obdobie porušovania pravidiel, predpokladané škody pre zákazníkov a naopak, predpokladané zisky, ktoré tieto kroky priniesli firme SSE," oznámil Ofgem. Regulátor dodal, že SSE zavádzala ľudí nepresnými či nepravdivými informáciami o cenách v úsilí získať si nových zákazníkov. Ako jeden z príkladov zavádzania zákazníkov Ofgem uviedol, že SSE presviedčala ľudí, že uzatvorením zmluvy o dodávkach s touto spoločnosťou ušetria peniaze, zatiaľ čo v skutočnosti Briti uzatvorili drahšiu zmluvu, než mali dovtedy.
Regulačný úrad začal vyšetrovať predajné praktiky viacerých energetických spoločností v roku 2010. V danom roku skúmal praktiky SSE, ďalej francúzskej spoločnosti EDF, firmy npower, ktorá je divíziou nemeckej RWE a Scottish Power, škótskej divízie španielskej Iberdroly. Minulý rok začal úrad preverovať aj nemeckú spoločnosť E.ON.
Niekoľko miliónov libier za porušenie pravidiel pri predaji zaplatila aj EDF. Minulý rok vyplatila zákazníkom celkovo 4,5 milióna libier potom, ako Ofgem zistil, že porušila niektoré licenčné podmienky pri predaji a marketingu. Vyšetrovanie npower a Scottish Power sa ešte stále koná.
To je najvyššia pokuta, akú kedy dodávateľ energií dostal. Informovala o tom agentúra Reuters.
Ofgem dnes oznámil, že zistil viaceré pochybenia SSE pri predaji plynu a elektrickej energie zákazníkom, pričom k "pochybeniam dochádzalo v každej fáze procesu predaja".
"Výška pokuty odráža závažnosť a obdobie porušovania pravidiel, predpokladané škody pre zákazníkov a naopak, predpokladané zisky, ktoré tieto kroky priniesli firme SSE," oznámil Ofgem. Regulátor dodal, že SSE zavádzala ľudí nepresnými či nepravdivými informáciami o cenách v úsilí získať si nových zákazníkov. Ako jeden z príkladov zavádzania zákazníkov Ofgem uviedol, že SSE presviedčala ľudí, že uzatvorením zmluvy o dodávkach s touto spoločnosťou ušetria peniaze, zatiaľ čo v skutočnosti Briti uzatvorili drahšiu zmluvu, než mali dovtedy.
Regulačný úrad začal vyšetrovať predajné praktiky viacerých energetických spoločností v roku 2010. V danom roku skúmal praktiky SSE, ďalej francúzskej spoločnosti EDF, firmy npower, ktorá je divíziou nemeckej RWE a Scottish Power, škótskej divízie španielskej Iberdroly. Minulý rok začal úrad preverovať aj nemeckú spoločnosť E.ON.
Niekoľko miliónov libier za porušenie pravidiel pri predaji zaplatila aj EDF. Minulý rok vyplatila zákazníkom celkovo 4,5 milióna libier potom, ako Ofgem zistil, že porušila niektoré licenčné podmienky pri predaji a marketingu. Vyšetrovanie npower a Scottish Power sa ešte stále koná.