Aktualizácia systému banky ponúka jeden z najjasnejších znakov, ako sa mení pracovný život zamestnancov, pretože mnohé z opatrení, ktoré sa týkajú práce z domu počas pandémie, sa stávajú trvalými.
Autor TASR
Londýn 5. júna (TASR) - Britská banka NatWest sa pripravuje na výrazné zmeny pracovných návykov po pandémii nového koronavírusu. Očakáva pritom, že približne len 13 % z jej zamestnancov sa vráti k práci prevažne v kancelárii.
Banka začiatkom týždňa predstavila plán zmien v prístupe k práci po pandémii. Počíta pritom s tromi "modelmi".
Prvý je tzv. hybridný pracovný model, v rámci ktorého sa bude striedať práca z domu a práca v kancelárii. Banka predpokladá, že 55 % zamestnancov prejde na tento model. Ďalších 32 % ľudí by malo pokračovať prevažne v práci na diaľku, pričom si najmenej dva dni do mesiaca zájdu do kancelárie. A zvyšných 13 % ľudí bude pracovať prevažne v kancelárii.
"Niektorým z vás je jasné, do ktorej kategórie vaša pozícia patrí. Pre ostatných to môže byť menej jasné, a môže to závisieť od ďalších faktorov," povedala riaditeľka Alison Roseová v prejave zamestnancom, ktorý bol následne zverejnený na webovej stránke banky. Zmeny sa uskutočnia postupne, po konzultácii s manažérmi, dodala Roseová.
Aktualizácia systému banky NatWest ponúka jeden z najjasnejších znakov toho, ako sa mení pracovný život zamestnancov, pretože mnohé z opatrení, ktoré sa týkajú práce z domu počas pandémie, sa stávajú trvalými.
NatWest však zatiaľ neplánuje začať okamžite so zatváraním kancelárií, keďže minulý rok investovala do ich prestavby, aby vyhovovali novým pracovným modelom a hygienickým predpisom. To znamená menej ľudí na väčšej ploche.
Viaceré banky však už oznámili plány na redukciu kancelárskych priestorov. Napríklad veľkobanka HSBC už vo februári uviedla, že chce znížiť rozlohu svojich kancelárií o 40 %. V apríli informovala, že približne 1200 zamestnancov call centra v Británii presúva na prácu z domu. Menšia kancelárska plocha znamená totiž aj nižšie náklady.
NatWest zatiaľ zatvorila iba kanceláriu v Regents House v Londýne a svoje nehnuteľnosti neustále prehodnocuje, uviedla hovorkyňa banky.
Banka začiatkom týždňa predstavila plán zmien v prístupe k práci po pandémii. Počíta pritom s tromi "modelmi".
Prvý je tzv. hybridný pracovný model, v rámci ktorého sa bude striedať práca z domu a práca v kancelárii. Banka predpokladá, že 55 % zamestnancov prejde na tento model. Ďalších 32 % ľudí by malo pokračovať prevažne v práci na diaľku, pričom si najmenej dva dni do mesiaca zájdu do kancelárie. A zvyšných 13 % ľudí bude pracovať prevažne v kancelárii.
"Niektorým z vás je jasné, do ktorej kategórie vaša pozícia patrí. Pre ostatných to môže byť menej jasné, a môže to závisieť od ďalších faktorov," povedala riaditeľka Alison Roseová v prejave zamestnancom, ktorý bol následne zverejnený na webovej stránke banky. Zmeny sa uskutočnia postupne, po konzultácii s manažérmi, dodala Roseová.
Aktualizácia systému banky NatWest ponúka jeden z najjasnejších znakov toho, ako sa mení pracovný život zamestnancov, pretože mnohé z opatrení, ktoré sa týkajú práce z domu počas pandémie, sa stávajú trvalými.
NatWest však zatiaľ neplánuje začať okamžite so zatváraním kancelárií, keďže minulý rok investovala do ich prestavby, aby vyhovovali novým pracovným modelom a hygienickým predpisom. To znamená menej ľudí na väčšej ploche.
Viaceré banky však už oznámili plány na redukciu kancelárskych priestorov. Napríklad veľkobanka HSBC už vo februári uviedla, že chce znížiť rozlohu svojich kancelárií o 40 %. V apríli informovala, že približne 1200 zamestnancov call centra v Británii presúva na prácu z domu. Menšia kancelárska plocha znamená totiž aj nižšie náklady.
NatWest zatiaľ zatvorila iba kanceláriu v Regents House v Londýne a svoje nehnuteľnosti neustále prehodnocuje, uviedla hovorkyňa banky.