Britská vláda sa pritom v septembri zaviazala prispievať firmám na účty za energie.
Autor TASR
Londýn 14. novembra (TASR) - Viac ako pätina britských krčiem, reštaurácií a kaviarní skrátila v uplynulých troch mesiacoch otváracie hodiny, aby znížila náklady na energie. TASR o tom informuje na základe správy DPA.
Nová analýza britského štatistického úradu (ONS) ukázala, že podniky v sektore pohostinstva, ktoré podávajú jedlo a nápoje, s väčšou pravdepodobnosťou než ktorékoľvek iné odvetvie zredukujú svoje podnikanie po obrovskom náraste účtov za energie.
Štatistiky odhalili, že 21 % firiem v pohostinstve už skrátilo svoje otváracie hodiny, aj keď sú stále otvorené rovnaký počet dní. Ale zároveň 6 % podnikov v tomto odvetví uviedlo, že počas troch mesiacov zatvorili svoje prevádzky na dva alebo viac dní v týždni.
Tieto spoločnosti označili v novembri za svoj hlavný problém ceny energií, podobne ako sektor ubytovania, ktorý za nimi len tesne zaostal.
Britská vláda sa pritom v septembri zaviazala prispievať firmám na účty za energie.
Firmy v pohostinstve, ktoré podávajú jedlá a nápoje, sú pod obzvlášť veľkým tlakom. Až 58 % z nich označilo za svoj hlavný problém náklady na energie, čo je skok z 39 % pred mesiacom. V dôsledku toho 41 % spoločností v sektore očakáva zvýšenie cien v novembri, zatiaľ čo v prípade ubytovania je to 36 % firiem.
Nová analýza britského štatistického úradu (ONS) ukázala, že podniky v sektore pohostinstva, ktoré podávajú jedlo a nápoje, s väčšou pravdepodobnosťou než ktorékoľvek iné odvetvie zredukujú svoje podnikanie po obrovskom náraste účtov za energie.
Štatistiky odhalili, že 21 % firiem v pohostinstve už skrátilo svoje otváracie hodiny, aj keď sú stále otvorené rovnaký počet dní. Ale zároveň 6 % podnikov v tomto odvetví uviedlo, že počas troch mesiacov zatvorili svoje prevádzky na dva alebo viac dní v týždni.
Tieto spoločnosti označili v novembri za svoj hlavný problém ceny energií, podobne ako sektor ubytovania, ktorý za nimi len tesne zaostal.
Britská vláda sa pritom v septembri zaviazala prispievať firmám na účty za energie.
Firmy v pohostinstve, ktoré podávajú jedlá a nápoje, sú pod obzvlášť veľkým tlakom. Až 58 % z nich označilo za svoj hlavný problém náklady na energie, čo je skok z 39 % pred mesiacom. V dôsledku toho 41 % spoločností v sektore očakáva zvýšenie cien v novembri, zatiaľ čo v prípade ubytovania je to 36 % firiem.