Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľského sentimentu GfK v posledných dvoch júnových týždňoch vzrástol o tri body na -27 bodov. Za celý jún dosiahol -30 bodov.
Autor TASR
Londýn 3. júla (TASR) - Britským spotrebiteľom sa koncom júna zlepšila nálada a ich dôvera vzrástla. Ukázali to v piatok najnovšie výsledky inštitútu pre prieskum trhu GfK.
Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľského sentimentu GfK v posledných dvoch júnových týždňoch vzrástol o tri body na -27 bodov. Za celý jún dosiahol -30 bodov.
Prieskum tiež odhalil, že koncom júna sa zvýšili štyri čiastkové ukazovatele, z ktorých sa zostavuje tento index, jeden sa znížil. Presnejšie, hodnotenie minulej a budúcej finančnej situácie britských domácností sa v sledovanom období zvýšilo, rovnako ako hodnotenie vyhliadok ekonomiky v nasledujúcich mesiacoch. Hodnotenie uplynulej ekonomickej situácie sa však zhoršilo.
„Napriek pochmúrnemu obrazu v podobe hrozivých varovaní o stave hospodárstva, rozsiahlych stratách pracovných miest, ukončení podpory miezd a zamestnanosti (kurzarbeit) s perspektívou ďalšej nezamestnanosti a možnej druhej vlny ochorenia COVID-19 sa zdá, že britskí spotrebitelia sú trošku optimistickejší, pretože blokády sa v niektorých častiach Británie uvoľňujú,“ uviedol Joe Staton, riaditeľ stratégie GfK.
Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľského sentimentu GfK v posledných dvoch júnových týždňoch vzrástol o tri body na -27 bodov. Za celý jún dosiahol -30 bodov.
Prieskum tiež odhalil, že koncom júna sa zvýšili štyri čiastkové ukazovatele, z ktorých sa zostavuje tento index, jeden sa znížil. Presnejšie, hodnotenie minulej a budúcej finančnej situácie britských domácností sa v sledovanom období zvýšilo, rovnako ako hodnotenie vyhliadok ekonomiky v nasledujúcich mesiacoch. Hodnotenie uplynulej ekonomickej situácie sa však zhoršilo.
„Napriek pochmúrnemu obrazu v podobe hrozivých varovaní o stave hospodárstva, rozsiahlych stratách pracovných miest, ukončení podpory miezd a zamestnanosti (kurzarbeit) s perspektívou ďalšej nezamestnanosti a možnej druhej vlny ochorenia COVID-19 sa zdá, že britskí spotrebitelia sú trošku optimistickejší, pretože blokády sa v niektorých častiach Británie uvoľňujú,“ uviedol Joe Staton, riaditeľ stratégie GfK.