Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 7. november 2024Meniny má René
< sekcia Ekonomika

Britským spotrebiteľmi sa koncom júna zlepšila nálada

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľského sentimentu GfK v posledných dvoch júnových týždňoch vzrástol o tri body na -27 bodov. Za celý jún dosiahol -30 bodov.

Londýn 3. júla (TASR) - Britským spotrebiteľom sa koncom júna zlepšila nálada a ich dôvera vzrástla. Ukázali to v piatok najnovšie výsledky inštitútu pre prieskum trhu GfK.

Podľa predbežného odhadu indikátor spotrebiteľského sentimentu GfK v posledných dvoch júnových týždňoch vzrástol o tri body na -27 bodov. Za celý jún dosiahol -30 bodov.

Prieskum tiež odhalil, že koncom júna sa zvýšili štyri čiastkové ukazovatele, z ktorých sa zostavuje tento index, jeden sa znížil. Presnejšie, hodnotenie minulej a budúcej finančnej situácie britských domácností sa v sledovanom období zvýšilo, rovnako ako hodnotenie vyhliadok ekonomiky v nasledujúcich mesiacoch. Hodnotenie uplynulej ekonomickej situácie sa však zhoršilo.

„Napriek pochmúrnemu obrazu v podobe hrozivých varovaní o stave hospodárstva, rozsiahlych stratách pracovných miest, ukončení podpory miezd a zamestnanosti (kurzarbeit) s perspektívou ďalšej nezamestnanosti a možnej druhej vlny ochorenia COVID-19 sa zdá, že britskí spotrebitelia sú trošku optimistickejší, pretože blokády sa v niektorých častiach Británie uvoľňujú,“ uviedol Joe Staton, riaditeľ stratégie GfK.