Dôvodom sú slabšie, ako očakávané tržby za 1. polrok, a to pre pokračujúci pokles predaja na kľúčovom ázijskom trhu.
Autor TASR
Londýn 15. októbra (TASR) – Britská módna značka Burberry dnes upozornila, že jej zisk v tomto finančnom roku, ktorý sa končí 31. marca 2016, pravdepodobne opäť klesne, už druhý rok po sebe. Dôvodom sú slabšie, ako očakávané tržby za 1. polrok, a to pre pokračujúci pokles predaja na kľúčovom ázijskom trhu. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Burberry známy predovšetkým typickými károvanými plášťami, najnovšie predpovedá, že za celý rok dosiahne zisk pred zdanením a bez jednorazových položiek zhruba vo výške 445 miliónov libier. Tento odhad sa zhoduje s predpoveďami analytikov.
Tržby módnej značky totiž v 1. polroku 2015/16 (apríl-september) vzrástli len o 1 % na 1,11 miliardy GBP (1,50 miliardy eur). To bolo najpomalšie tempo ich rastu za tri roky. Analytici pritom predpovedali Burberry v 1. polroku tržby v priemere 1,16 miliardy GBP.
Dôvodom nižších, ako očakávaných tržieb sú slabšie výsledky z čínskeho trhu v dôsledku spomaľovania tamojšej ekonomiky, a tiež pokles predaja v Hongkongu. Čínsky trh sa pritom podieľa viac ako 30 % na tržbách Burberry v regióne, zatiaľ čo Japonsko len 2 %.
Burberry zároveň oznámil, že predaj v USA bol v sledovanom období nerovnomerný a tržby v ázijsko-tichomorskom regióne klesli o jednociferné číslo. Módna značka očakáva v tomto, 2. polroku nárast globálnych tržieb o jednociferné číslo.
(1 EUR = 0,74180 GBP)
Burberry známy predovšetkým typickými károvanými plášťami, najnovšie predpovedá, že za celý rok dosiahne zisk pred zdanením a bez jednorazových položiek zhruba vo výške 445 miliónov libier. Tento odhad sa zhoduje s predpoveďami analytikov.
Tržby módnej značky totiž v 1. polroku 2015/16 (apríl-september) vzrástli len o 1 % na 1,11 miliardy GBP (1,50 miliardy eur). To bolo najpomalšie tempo ich rastu za tri roky. Analytici pritom predpovedali Burberry v 1. polroku tržby v priemere 1,16 miliardy GBP.
Dôvodom nižších, ako očakávaných tržieb sú slabšie výsledky z čínskeho trhu v dôsledku spomaľovania tamojšej ekonomiky, a tiež pokles predaja v Hongkongu. Čínsky trh sa pritom podieľa viac ako 30 % na tržbách Burberry v regióne, zatiaľ čo Japonsko len 2 %.
Burberry zároveň oznámil, že predaj v USA bol v sledovanom období nerovnomerný a tržby v ázijsko-tichomorskom regióne klesli o jednociferné číslo. Módna značka očakáva v tomto, 2. polroku nárast globálnych tržieb o jednociferné číslo.
(1 EUR = 0,74180 GBP)