VW neskôr priznal, že po svete jazdí zhruba 11 miliónov áut s problematickým softvérom, čo automobilku do dnešných dní stálo viac než 32 miliárd eur.
Autor TASR
Wolfsburg 1. júna (TASR) - Bývalý šéf nemeckej automobilky Volkswagen Martin Winterkorn súhlasil so zaplatením 10 miliónov eur ako kompenzáciou za škody, ktoré Volkswagen utrpel v dôsledku emisného škandálu.
Ako uviedol server Business Insider, ktorý sa odvolal na návrh kontraktu, dohoda medzi automobilkou, Winterkornom a ďalšími bývalými predstaviteľmi firmy by mohla byť podpísaná tento týždeň. Dva zdroje oboznámené so situáciou pre agentúru Reuters dodali, že dohodu by počas víkendu mala prerokovať dozorná rada Volkswagenu. Následne v júli ju ešte musí potvrdiť výročné valné zhromaždenie akcionárov.
Emisná kauza sa rieši už viac než päť rokov. V septembri 2015 Americký úrad na ochranu životného prostredia oznámil, že Volkswagen do státisícov naftových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí zhruba 11 miliónov áut s problematickým softvérom, čo automobilku do dnešných dní stálo viac než 32 miliárd eur.
Winterkorn rezignoval na svoju funkciu krátko po vypuknutí škandálu, 23. septembra 2015. Volkswagen v marci tohto roka informoval, že v súvislosti s emisnou kauzou bude od bývalého šéfa požadovať odškodné, keďže po dlhoročnom vyšetrovaní dospel k záveru, že Winterkorn porušil svoje povinnosti. Bývalý šéf odmietol, že by bol za emisný škandál zodpovedný.
Ako uviedol server Business Insider, ktorý sa odvolal na návrh kontraktu, dohoda medzi automobilkou, Winterkornom a ďalšími bývalými predstaviteľmi firmy by mohla byť podpísaná tento týždeň. Dva zdroje oboznámené so situáciou pre agentúru Reuters dodali, že dohodu by počas víkendu mala prerokovať dozorná rada Volkswagenu. Následne v júli ju ešte musí potvrdiť výročné valné zhromaždenie akcionárov.
Emisná kauza sa rieši už viac než päť rokov. V septembri 2015 Americký úrad na ochranu životného prostredia oznámil, že Volkswagen do státisícov naftových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. VW neskôr priznal, že po svete jazdí zhruba 11 miliónov áut s problematickým softvérom, čo automobilku do dnešných dní stálo viac než 32 miliárd eur.
Winterkorn rezignoval na svoju funkciu krátko po vypuknutí škandálu, 23. septembra 2015. Volkswagen v marci tohto roka informoval, že v súvislosti s emisnou kauzou bude od bývalého šéfa požadovať odškodné, keďže po dlhoročnom vyšetrovaní dospel k záveru, že Winterkorn porušil svoje povinnosti. Bývalý šéf odmietol, že by bol za emisný škandál zodpovedný.