Nové francúzsko-britské spojenectvo medzi Carrefourom a Tescom má okrem iného regulovať nákupy produktov pre svoje trhy.
Autor TASR
Paríž/Londýn 2. júla (TASR) - Francúzsky obchodný koncern Carrefour a jeho britský náprotivok Tesco dosiahli dohodu o spoločnom nákupe potravín pre svoje obchodné siete. Týmto krokom chcú dosiahnuť od výrobcov potravín zníženie nákupných cien. Predstavitelia oboch obchodných koncernov o tom informovali v pondelok.
V piatok (29.6.) Metro, nemecký konkurent Carrefouru a Tesca, oznámil, že bude spolupracovať s francúzskym partnerom Auchanom v rovnakej oblasti.
Nové francúzsko-britské spojenectvo medzi Carrefourom a Tescom má okrem iného regulovať nákupy produktov pre svoje trhy.
Alianciu spečatia do dvoch mesiacov. Jej spoločné výnosy sú ročne okolo 193 miliárd eur. Avšak za viac ako 100 miliárd eur nakupujú produkty od výrobcov.
Tescu na britskom trhu konkurujú nemecké diskontné obchodné reťazce Lidl a Aldi.
Nemecký maloobchodný koncern Edeka a jeho švajčiarsky partner Coop sa v minulých mesiacoch usilovali o zníženie cien výrobkov Nestlé. Keďže sa im to nepodarilo, zo svojich regálov stiahli jeho produkty.
Na tradičné obchodné koncerny zvyšuje tlak aj internetový predaj. Onlinové spoločnosti, ako Amazon, miešajú karty medzi výrobcami potravín, maloobchodníkmi a spotrebiteľmi.
V piatok (29.6.) Metro, nemecký konkurent Carrefouru a Tesca, oznámil, že bude spolupracovať s francúzskym partnerom Auchanom v rovnakej oblasti.
Nové francúzsko-britské spojenectvo medzi Carrefourom a Tescom má okrem iného regulovať nákupy produktov pre svoje trhy.
Alianciu spečatia do dvoch mesiacov. Jej spoločné výnosy sú ročne okolo 193 miliárd eur. Avšak za viac ako 100 miliárd eur nakupujú produkty od výrobcov.
Tescu na britskom trhu konkurujú nemecké diskontné obchodné reťazce Lidl a Aldi.
Nemecký maloobchodný koncern Edeka a jeho švajčiarsky partner Coop sa v minulých mesiacoch usilovali o zníženie cien výrobkov Nestlé. Keďže sa im to nepodarilo, zo svojich regálov stiahli jeho produkty.
Na tradičné obchodné koncerny zvyšuje tlak aj internetový predaj. Onlinové spoločnosti, ako Amazon, miešajú karty medzi výrobcami potravín, maloobchodníkmi a spotrebiteľmi.