Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Carrefour nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo

Ilustračné foto. Foto: TASR/Ivan Majerský

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre neprijateľné zvýšenie cien.

Paríž 4. januára (TASR) - Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil, že vo svojich obchodoch v štyroch európskych krajinách už nebude predávať produkty americkej spoločnosti PepsiCo, ako sú nápoje Pepsi či 7Up a Lay's chips, pretože sú už príliš drahé. Ide o ďalší z cenových súbojov medzi maloobchodníkmi a svetovými potravinovými gigantmi. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Od štvrtka budú regály s produktmi PepsiCo v predajniach Carrefouru vo Francúzsku, Taliansku, Španielsku a Belgicku niesť nápisy, že obchod ich už nebude mať v ponuke pre "neprijateľné zvýšenie cien", uviedol hovorca francúzskeho gigantu supermarketov.

Niektoré produkty PepsiCo, ako Cheetos a 7Up už neboli vo štvrtok dostupné v supermarkete Carrefour na parížskom predmestí Auteuil, zatiaľ čo iné, ako Pepsi, sa stále dopredávajú.

PepsiCo zatiaľ neodpovedalo na žiadosť o komentár.

Americká spoločnosť v októbri uviedla, že na tento rok plánuje "mierne" zvýšenie cien, keďže dopyt sa napriek zdražovaniu udržal. To PepsiCo viedlo k zvýšeniu prognózy zisku za rok 2023 trikrát po sebe.

V priebehu minulého roka maloobchodníci s potravinami v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka a Belgicka oznámili, že zastavili objednávky od niektorých firiem so spotrebným tovarom z dôvodu zvyšovania cien. Táto taktika pri vyjednávaní o cene je však čoraz problematickejšia a prináša väčšie riziká.

Carrefour je jedným z najaktívnejších maloobchodníkov v súboji veľkými spotrebnými a potravinárskymi spoločnosťami, čo sa týka cien.

Minulý rok v rámci kampane lepil upozornenia na produkty, ktoré sa síce zmenšili, ale stáli viac.

Francúzska vláda v snahe zmierniť infláciu požiadala maloobchodníkov a dodávateľov, aby ukončili každoročné vyjednávanie o cenách už v januári, o dva mesiace skôr ako zvyčajne.

Francúzsko silne reguluje maloobchodný sektor a núti supermarkety, aby vyjednávali o cenách s výrobcami len raz za rok v snahe ochrániť svoj farmársky priemysel.

Predchádzajúce kolo rokovaní začiatkom minulého roka, na vrchole inflačnej krízy, zabránilo ďalšiemu zvýšeniu cien neskôr v priebehu roka, čo zasiahlo tržby supermarketov. Preto sa tento raz rozhodli tvrdo rokovať o cenách.

Analytici však upozorňujú, že vyradenie produktov je tá posledná možnosť, pretože nikto nevyhrá, ak tovar, ktorý ľudia chcú, nie je dostupný na pultoch.