Tento výsledok sa zhoduje s odhadmi analytikov.
Autor TASR
Paríž 16. októbra (TASR) – Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour dosiahol v 3. kvartáli 2015 nárast tržieb, pod ktorý sa podpísalo aj oživenie predaja v štátoch na juhu Európy. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Presnejšie, najväčší európsky a druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete zaznamenal v období júl-september 2015 nárast tržieb o 2,2 % na 21,54 miliardy eur. Tento výsledok sa zhoduje s odhadmi analytikov.
Po vylúčení predaja benzínu a očistení od kurzových vplyvov stúpol obrat Carrefouru v 3. kvartáli 2015 o 4,2 %. To je zrýchlenie oproti 2,6-% rastu v 2. kvartáli tohto roka.
Za tieto výsledky vďačí reťazec najmä európskemu trhu. Jeho tržby vo Francúzsku sa v sledovanom období zvýšili o 2,3 % na 10,3 miliardy eur. Na domácom, francúzskom trhu pritom Carrefour generuje až polovicu svojich tržieb. A darilo sa aj na juhu kontinentu, rast predaja zaznamenal v 3. kvartáli aj v Taliansku a v Španielsku.
V Španielsku napríklad stúpli tržby reťazca za tri mesiace do konca septembra v obchodoch otvorených viac ako rok až o 4,6 %. Prekonali tak odhady analytikov, ktorí predpovedali, že sa zvýšia o 3,5 %. A v Taliansku vyskočili tržby Carrefouru v 3. kvartáli až o 5,9 %, zatiaľ čo analytici očakávali ich nárast o 2,5 %.
Rast predaja hlásia aj prevádzky Carrefouru v Belgicku a v Rumunsku. Ale v Číne reťazec stále nedosahuje očakávané výsledky.
"Európa sa stáva novým motorom spoločnosti," uviedol finančný šéf Carrefouru Pierre-Jean Sivignon, podľa ktorého sa Európa podieľa zhruba 75 % na celkových tržbách reťazca.
Presnejšie, najväčší európsky a druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete zaznamenal v období júl-september 2015 nárast tržieb o 2,2 % na 21,54 miliardy eur. Tento výsledok sa zhoduje s odhadmi analytikov.
Po vylúčení predaja benzínu a očistení od kurzových vplyvov stúpol obrat Carrefouru v 3. kvartáli 2015 o 4,2 %. To je zrýchlenie oproti 2,6-% rastu v 2. kvartáli tohto roka.
Za tieto výsledky vďačí reťazec najmä európskemu trhu. Jeho tržby vo Francúzsku sa v sledovanom období zvýšili o 2,3 % na 10,3 miliardy eur. Na domácom, francúzskom trhu pritom Carrefour generuje až polovicu svojich tržieb. A darilo sa aj na juhu kontinentu, rast predaja zaznamenal v 3. kvartáli aj v Taliansku a v Španielsku.
V Španielsku napríklad stúpli tržby reťazca za tri mesiace do konca septembra v obchodoch otvorených viac ako rok až o 4,6 %. Prekonali tak odhady analytikov, ktorí predpovedali, že sa zvýšia o 3,5 %. A v Taliansku vyskočili tržby Carrefouru v 3. kvartáli až o 5,9 %, zatiaľ čo analytici očakávali ich nárast o 2,5 %.
Rast predaja hlásia aj prevádzky Carrefouru v Belgicku a v Rumunsku. Ale v Číne reťazec stále nedosahuje očakávané výsledky.
"Európa sa stáva novým motorom spoločnosti," uviedol finančný šéf Carrefouru Pierre-Jean Sivignon, podľa ktorého sa Európa podieľa zhruba 75 % na celkových tržbách reťazca.