Podľa rezortu hospodárstva zamestnával sektor BSC v roku 2015 na Slovensku viac ako 30.000 ľudí, čo predstavuje nárast o 10 % v porovnaní s rokom 2014.
Autor TASR
Bratislava 16. júla (TASR) - Centrá podnikových služieb (BSC - Business Service Center) tvoria v SR v narastajúcej miere dôležitú súčasť priamych zahraničných investícií. Ide o pobočky zahraničných alebo slovenských firiem, ktoré vykonávajú vnútropodnikové služby pre svoje materské a sesterské spoločnosti alebo pre tretie strany v oblasti finančníctva, IT služieb, služieb zákazníkom, podpory ľudských zdrojov či nákupu a predaja.
Podľa prieskumu organizácie Shared Services & Outsourcing Network sú BSC v Európe považované najmä za model, ktorý vedie k zlepšeniu výkonnosti a výsledkov spoločností. Viac ako 70 % európskych centier uvádza, že štandardizácia a transformácia procesov sú na prvom mieste pri rozhodovaní o vytvorení BSC.
"Ide o posun v porovnaní s minulosťou, keď bolo hlavným faktorom výlučne znižovanie nákladov. Rozvoj BSC súvisí najmä s globalizáciou svetovej ekonomiky. Ide o mladé odvetvie, ktoré využíva fakt, že na tej istej úlohe môžu vďaka internetu a prepojenosti firemných procesov pracovať zamestnanci v rôznych častiach sveta v reálnom čase," konštatuje Ministerstvo hospodárstva (MH) SR v Koncepcii podpory centier podnikových služieb na Slovensku.
Podľa rezortu hospodárstva zamestnával sektor BSC v roku 2015 na Slovensku viac ako 30.000 ľudí, čo predstavuje nárast o 10 % v porovnaní s rokom 2014. Na Slovensku dnes pôsobí viac ako 40 takýchto centier. V porovnaní s Českou republikou dosahuje Slovensko podobné výsledky, čo sa týka počtu centier, ich obratu a zamestnancov v prepočte na jedného obyvateľa, rast sektoru v Českej republike je však vyšší – za rok 2015 na úrovni 15 %.
Podľa prieskumu organizácie Shared Services & Outsourcing Network sú BSC v Európe považované najmä za model, ktorý vedie k zlepšeniu výkonnosti a výsledkov spoločností. Viac ako 70 % európskych centier uvádza, že štandardizácia a transformácia procesov sú na prvom mieste pri rozhodovaní o vytvorení BSC.
"Ide o posun v porovnaní s minulosťou, keď bolo hlavným faktorom výlučne znižovanie nákladov. Rozvoj BSC súvisí najmä s globalizáciou svetovej ekonomiky. Ide o mladé odvetvie, ktoré využíva fakt, že na tej istej úlohe môžu vďaka internetu a prepojenosti firemných procesov pracovať zamestnanci v rôznych častiach sveta v reálnom čase," konštatuje Ministerstvo hospodárstva (MH) SR v Koncepcii podpory centier podnikových služieb na Slovensku.
Podľa rezortu hospodárstva zamestnával sektor BSC v roku 2015 na Slovensku viac ako 30.000 ľudí, čo predstavuje nárast o 10 % v porovnaní s rokom 2014. Na Slovensku dnes pôsobí viac ako 40 takýchto centier. V porovnaní s Českou republikou dosahuje Slovensko podobné výsledky, čo sa týka počtu centier, ich obratu a zamestnancov v prepočte na jedného obyvateľa, rast sektoru v Českej republike je však vyšší – za rok 2015 na úrovni 15 %.