Podľa nového cestovného poriadku Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. zníži ceny cestovných lístkov v IC vlakoch.
Autor Tablet.TV
Bratislava 5. decembra (Tablet.TV) - Už o niekoľko dní- konkrétne od 14. decembra so zavedením nového cestovného poriadku sa na slovenských železničných tratiach spustí nemilosrdná bitka o cestujúcich. Českí dopravcovia RegioJet a Leo Express už majú podobnú skúsenosť z českého trhu.
Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sa bude musieť naučiť bojovať o zákazníka na diaľkových linkách aj v rámci vlakovej prepravy, nielen pretekať s autobusmi, konkrétne na trati Praha- Žilina- Košice a Bratislava- Košice.
Prvý výsledok spomínanej konkurencie na seba nedal dlho čakať. Štátny dopravca musel zareagovať na nízke ceny konkurentov a zníži ceny lístkov cez internet v IC vlakoch. Železničná spoločnosť zavedie podobný systém ako je pri nízko-nákladových aerolinkách – cena lístka sa bude zvyšovať s naplnením vlaku. Chcú súperiť nielen novou cenovou politikou, ale aj lepšími službami. Zavedú nové triedy podľa výbavy vozňov a služieb a už v najnižšej triede ponúkne podľa vzoru konkurencie aj vodu a dennú tlač v cene lístka.
Konkurencia na českom trhu zapríčinila, že všetci prepravcovia sú v strate. Pre cestujúcich to však prinieslo vyššiu kvalitu služieb, väčší počet spojov a nižšie ceny.
Štátna Železničná spoločnosť Slovensko sa bude musieť naučiť bojovať o zákazníka na diaľkových linkách aj v rámci vlakovej prepravy, nielen pretekať s autobusmi, konkrétne na trati Praha- Žilina- Košice a Bratislava- Košice.
Prvý výsledok spomínanej konkurencie na seba nedal dlho čakať. Štátny dopravca musel zareagovať na nízke ceny konkurentov a zníži ceny lístkov cez internet v IC vlakoch. Železničná spoločnosť zavedie podobný systém ako je pri nízko-nákladových aerolinkách – cena lístka sa bude zvyšovať s naplnením vlaku. Chcú súperiť nielen novou cenovou politikou, ale aj lepšími službami. Zavedú nové triedy podľa výbavy vozňov a služieb a už v najnižšej triede ponúkne podľa vzoru konkurencie aj vodu a dennú tlač v cene lístka.
Konkurencia na českom trhu zapríčinila, že všetci prepravcovia sú v strate. Pre cestujúcich to však prinieslo vyššiu kvalitu služieb, väčší počet spojov a nižšie ceny.