Podľa šéfa marketingu Břetislava Stromka napriek tomu v objednávkach dominuje bežne dostupná pizza, tú si zvolil každý piaty zákazník.
Autor TASR
Praha 31. decembra (TASR) - Aj tento rok sa niektorí Česi rozhodli stráviť vianočné sviatky ináč, než prípravou vianočných pokrmov. O jedlo dovezené až ku dverám bol opäť vysoký záujem, v tomto roku dokonca dvakrát väčší než vlani. Ľudia si vo veľkej miere objednávali klasické jedlá, výnimkou nebol ani kapor so zemiakovým šalátom.
Podľa spoločnosti Dáme jídlo, ktorú citoval server iDNES.cz, sa na Štedrý deň počet objednávok v porovnaní s rovnakým dňom minulého roka dvojnásobne zvýšil. A oproti roku 2018 vzrástli objednávky dokonca štvornásobne.
Podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Filipa Fingla môže vysoký rast súvisieť s prijatými vládnymi opatreniami v dôsledku šírenia nového koronavírusu. Tie viedli k zatvoreniu reštaurácií, ktoré môžu vydávať jedlo iba cez okienko, alebo doručovať prostredníctvom rozvozových služieb až k dverám.
"Tentoraz rozvoz jedla na Štedrý deň pravdepodobne využili aj mnohí zákazníci, ktorí by si vyrazili na štedrovečerné menu priamo do reštaurácie," povedal Fingl.
Podľa šéfa marketingu Břetislava Stromka napriek tomu v objednávkach dominuje bežne dostupná pizza, tú si zvolil každý piaty zákazník. Na rozdiel od bežných dní si však ľudia častejšie práve na Štedrý deň nechávajú doručiť české jedlá. Nechýbali ani tradičné vianočné pokrmy, ako je kapor či rezeň zo zemiakovým šalátom.
"V posledných rokoch začína rozvoz využívať viac a viac zákazníkov, a práve tak aj reštaurácií. To so sebou prináša väčšiu pestrosť, jednoznačným víťazom v tomto roku však bola česká kuchyňa," uviedol Stromko s tým, že česká kuchyňa sa tak z pohľadu podielu objednávok zaradila na Štedrý deň hneď za pizzu. Zvyčajne býva až štvrtá v poradí. Zvýšený dopyt po dovoze jedla očakávajú rozvozové spoločnosti aj na Nový rok.
Podľa spoločnosti Dáme jídlo, ktorú citoval server iDNES.cz, sa na Štedrý deň počet objednávok v porovnaní s rovnakým dňom minulého roka dvojnásobne zvýšil. A oproti roku 2018 vzrástli objednávky dokonca štvornásobne.
Podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Filipa Fingla môže vysoký rast súvisieť s prijatými vládnymi opatreniami v dôsledku šírenia nového koronavírusu. Tie viedli k zatvoreniu reštaurácií, ktoré môžu vydávať jedlo iba cez okienko, alebo doručovať prostredníctvom rozvozových služieb až k dverám.
"Tentoraz rozvoz jedla na Štedrý deň pravdepodobne využili aj mnohí zákazníci, ktorí by si vyrazili na štedrovečerné menu priamo do reštaurácie," povedal Fingl.
Podľa šéfa marketingu Břetislava Stromka napriek tomu v objednávkach dominuje bežne dostupná pizza, tú si zvolil každý piaty zákazník. Na rozdiel od bežných dní si však ľudia častejšie práve na Štedrý deň nechávajú doručiť české jedlá. Nechýbali ani tradičné vianočné pokrmy, ako je kapor či rezeň zo zemiakovým šalátom.
"V posledných rokoch začína rozvoz využívať viac a viac zákazníkov, a práve tak aj reštaurácií. To so sebou prináša väčšiu pestrosť, jednoznačným víťazom v tomto roku však bola česká kuchyňa," uviedol Stromko s tým, že česká kuchyňa sa tak z pohľadu podielu objednávok zaradila na Štedrý deň hneď za pizzu. Zvyčajne býva až štvrtá v poradí. Zvýšený dopyt po dovoze jedla očakávajú rozvozové spoločnosti aj na Nový rok.