Počas troch povianočných výpredajových týždňov minú Česi v e-shopoch o zhruba 70 % viac ako v priemere počas celého roka.
Autor TASR
Praha 26. decembra (TASR) - Česi minú v povianočných výpredajoch takmer rovnako veľa ako pred Vianocami, uviedol pre TASR hlavný ekonóm spoločnosti Czech Fund Lukáš Kovanda. Vďaka výrazným zľavám často výhodnejšie a bez straty možnosti tovar reklamovať.
Česi tento rok pred Vianocami rekordne míňali. Len e-shopy zaznamenali minulý týždeň tržby až 1,2 miliardy Kč (47,1 milióna eur) denne, vyplýva z údajov Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK). Celkovo tento rok v online obchodoch Česi minú zhruba o 15 % viac ako vlani. V online obchodoch pritom nakupuje stále len časť z nich, a tiež iba časť darčekov. Podľa údajov Eurostatu v online obchode vlani uskutočnilo aspoň jeden nákup zhruba 60 % Čechov, čo je priemer v rámci krajín Európskej únie. Tento rok bude číslo o niečo vyššie, nepresiahne však 65 %. Na porovnanie, v roku 2008 uskutočnilo aspoň jeden nákup online len 23 % Čechov.
Českí obchodníci sa tento rok môžu na podobné tržby tešiť aj po Vianociach. Pri predpokladanom podobnom vývoji ako vlani Česi podľa Kovandu minú v povianočných výpredajoch v e-shopoch zhruba 95 % z toho, čo minuli pred Vianocami. Silný nápor v e-shopoch bude po vianočných sviatkoch prvýkrát zjavný asi v piatok 27. decembra, keďže 25. a 26. decembra si Česi napriek možnosti nákupu online dajú ešte od veľkého nakupovania "pauzu", myslí si Kovanda. Ďalší nápor očakáva predovšetkým v týždni od 6. januára 2020, keď už pôjde skôr o novoročné zľavy.
Počas troch povianočných výpredajových týždňov minú Česi v e-shopoch o zhruba 70 % viac ako v priemere počas celého roka. V kamenných obchodoch bude nápor prvýkrát viditeľný 27. decembra, keďže na 1. i 2. Sviatok vianočný musia byť obchody s plochou nad 200 metrov štvorcových zo zákona zatvorené. Povianočné zľavy bývajú často výhodnejšie ako predvianočné, napríklad počas akcií typu Black Friday. Výrazné zľavy bývajú po Vianociach napríklad na odevy.
Česi tento rok pred Vianocami rekordne míňali. Len e-shopy zaznamenali minulý týždeň tržby až 1,2 miliardy Kč (47,1 milióna eur) denne, vyplýva z údajov Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK). Celkovo tento rok v online obchodoch Česi minú zhruba o 15 % viac ako vlani. V online obchodoch pritom nakupuje stále len časť z nich, a tiež iba časť darčekov. Podľa údajov Eurostatu v online obchode vlani uskutočnilo aspoň jeden nákup zhruba 60 % Čechov, čo je priemer v rámci krajín Európskej únie. Tento rok bude číslo o niečo vyššie, nepresiahne však 65 %. Na porovnanie, v roku 2008 uskutočnilo aspoň jeden nákup online len 23 % Čechov.
Českí obchodníci sa tento rok môžu na podobné tržby tešiť aj po Vianociach. Pri predpokladanom podobnom vývoji ako vlani Česi podľa Kovandu minú v povianočných výpredajoch v e-shopoch zhruba 95 % z toho, čo minuli pred Vianocami. Silný nápor v e-shopoch bude po vianočných sviatkoch prvýkrát zjavný asi v piatok 27. decembra, keďže 25. a 26. decembra si Česi napriek možnosti nákupu online dajú ešte od veľkého nakupovania "pauzu", myslí si Kovanda. Ďalší nápor očakáva predovšetkým v týždni od 6. januára 2020, keď už pôjde skôr o novoročné zľavy.
Počas troch povianočných výpredajových týždňov minú Česi v e-shopoch o zhruba 70 % viac ako v priemere počas celého roka. V kamenných obchodoch bude nápor prvýkrát viditeľný 27. decembra, keďže na 1. i 2. Sviatok vianočný musia byť obchody s plochou nad 200 metrov štvorcových zo zákona zatvorené. Povianočné zľavy bývajú často výhodnejšie ako predvianočné, napríklad počas akcií typu Black Friday. Výrazné zľavy bývajú po Vianociach napríklad na odevy.