Silnému rastu sa naopak tešia internetové obchody.
Autor TASR
Praha 5. augusta (TASR) - Kríza, ktorú spôsobila pandémia nového koronavírusu, sa v Česku začína pozvoľna premietať aj do maloobchodných tržieb. Objem peňazí, ktoré Česi nechali počas júna v obchodoch, sa medziročne znížil o 2 %. Informoval o tom v stredu portál iDnes.cz s odvolaním sa na údaje Českého štatistického úradu.
Česi zatiaľ nešetria plošne na všetkom, ale len na vybranom sortimente. Kupujú menej oblečenia a topánok, potravín aj palív.
Silnému rastu sa naopak tešia internetové obchody, ktorých tržby sa v júni zvýšili medziročne o 27,8 %. On-line predaj rastie dlhodobo, ale je vidieť, že ochorenie COVID-19 ešte posilnilo chuť ľudí nakupovať na diaľku.
Viac ako vlani nakupujú Česi aj výrobky pre domácnosť (o 9,9 %), počítače a telekomunikačné zariadenia (o 6,1 %) alebo výrobky pre kultúru, šport a rekreáciu. Mierne vyššie sú aj tržby z predaja liekov.
Módny sektor ale zažíva zlé časy. Efekt odložených nákupov sa tu neprejavil, júnové tržby medziročne klesli o 16,4 %.
No najhoršie je na tom kľúčový sektor českej ekonomiky, a to predaj automobilov, ktorý sa prepadol o 30 %.
Česi zatiaľ nešetria plošne na všetkom, ale len na vybranom sortimente. Kupujú menej oblečenia a topánok, potravín aj palív.
Silnému rastu sa naopak tešia internetové obchody, ktorých tržby sa v júni zvýšili medziročne o 27,8 %. On-line predaj rastie dlhodobo, ale je vidieť, že ochorenie COVID-19 ešte posilnilo chuť ľudí nakupovať na diaľku.
Viac ako vlani nakupujú Česi aj výrobky pre domácnosť (o 9,9 %), počítače a telekomunikačné zariadenia (o 6,1 %) alebo výrobky pre kultúru, šport a rekreáciu. Mierne vyššie sú aj tržby z predaja liekov.
Módny sektor ale zažíva zlé časy. Efekt odložených nákupov sa tu neprejavil, júnové tržby medziročne klesli o 16,4 %.
No najhoršie je na tom kľúčový sektor českej ekonomiky, a to predaj automobilov, ktorý sa prepadol o 30 %.