Trh rastie medziročne približne o 18 až 20 %.
Autor TASR
Praha 21. júla (TASR) - Dopyt po karavanoch a obytných vozidlách v Česku v poslednom období prudko rastie. Zákazníci, ktorí chcú takéto vozidlo podľa svojich predstáv, si musia často počkať aj rok, keďže výrobcovia a ich subdodávatelia nestíhajú vysoký dopyt vykryť.
"Je pravda, že zažívame karavanový boom, trh rastie medziročne približne o 18 až 20 %. Nemeckí výrobcovia nestíhajú vyrábať a neustále rozširujú svoje výrobné podniky. Dodacie lehoty sa tak predlžujú," povedal pre Lidovky.cz Vladimír Záhorec, konateľ firmy Karavan Centrum Morava, ktorá sa predajom karavanov a obytných vozidiel zaoberá.
Popularita cestovania "domu na kolesách" nerastie len v Česku. Tento trend je celoeurópsky. "Podľa informácií, ktoré mám z nemeckého združenia karavanového priemyslu, tieto čísla sedia. Medziročný rast sa pohybuje okolo 18 – 23 %," dodal Jan Bordovský, šéfredaktor časopisu Camping, cars & caravans.
Ročná čakacia lehota je bežná v prípadoch, keď si zákazník vyberie individuálne vybavenie. Ak sa záujemca o obytné vozidlo zmieri s vopred danou výbavou, môže na výlet s novým autom vyraziť pokojne už za štyri mesiace.
"Najčastejšie sa predlžujú čakacie lehoty pri drahších modeloch. V prípade bežných áut strednej triedy dochádza k tomu, že im napríklad Fiat nestíha dodávať podvozky a kabíny. Väčšina týchto vozidiel sa totiž stavia na Fiate Ducato," dodal Bordovský.
Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej. Podľa agentúry CzechTourism približne 44 % českých turistov kombinuje počas roka domácu aj zahraničnú dovolenku, približne rovnako veľká skupina uprednostňuje výhradne dovolenku v Česku. Iba 13 % opýtaných si vyberá len zahraničie. A karavan alebo obytné vozidlo je obľúbeným variantom ako sa na dovolenku dostať.
Podľa konateľa firmy Hykro Vladimíra Horkého sa za ostatné dva roky záujem o obytné vozidlá a karavany prudko zvýšil aj pre teroristické útoky vo svete. "Z dôvodu bezpečnosti tak ľudia radšej cestujú individuálne. Z toho naše odvetvie teraz ťaží," dodal Horký.
"Je pravda, že zažívame karavanový boom, trh rastie medziročne približne o 18 až 20 %. Nemeckí výrobcovia nestíhajú vyrábať a neustále rozširujú svoje výrobné podniky. Dodacie lehoty sa tak predlžujú," povedal pre Lidovky.cz Vladimír Záhorec, konateľ firmy Karavan Centrum Morava, ktorá sa predajom karavanov a obytných vozidiel zaoberá.
Popularita cestovania "domu na kolesách" nerastie len v Česku. Tento trend je celoeurópsky. "Podľa informácií, ktoré mám z nemeckého združenia karavanového priemyslu, tieto čísla sedia. Medziročný rast sa pohybuje okolo 18 – 23 %," dodal Jan Bordovský, šéfredaktor časopisu Camping, cars & caravans.
Ročná čakacia lehota je bežná v prípadoch, keď si zákazník vyberie individuálne vybavenie. Ak sa záujemca o obytné vozidlo zmieri s vopred danou výbavou, môže na výlet s novým autom vyraziť pokojne už za štyri mesiace.
"Najčastejšie sa predlžujú čakacie lehoty pri drahších modeloch. V prípade bežných áut strednej triedy dochádza k tomu, že im napríklad Fiat nestíha dodávať podvozky a kabíny. Väčšina týchto vozidiel sa totiž stavia na Fiate Ducato," dodal Bordovský.
Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej. Podľa agentúry CzechTourism približne 44 % českých turistov kombinuje počas roka domácu aj zahraničnú dovolenku, približne rovnako veľká skupina uprednostňuje výhradne dovolenku v Česku. Iba 13 % opýtaných si vyberá len zahraničie. A karavan alebo obytné vozidlo je obľúbeným variantom ako sa na dovolenku dostať.
Podľa konateľa firmy Hykro Vladimíra Horkého sa za ostatné dva roky záujem o obytné vozidlá a karavany prudko zvýšil aj pre teroristické útoky vo svete. "Z dôvodu bezpečnosti tak ľudia radšej cestujú individuálne. Z toho naše odvetvie teraz ťaží," dodal Horký.