Štúdia sa zaoberá troma variantmi tunela. Okrem skrátenia spojenia so západočeskou metropolou vo výhľade bolo aj prepojenia Prahy s južným Nemeckom.
Autor TASR
Praha 6. októbra (TASR) - Presun železničnej trate medzi Prahou a Plzňou z údolia Berounky do tunelu dlhého 24 kilometrov by v najdrahšom variante stál vyše 50 miliárd Kč (1,94 miliardy eur). Jazda medzi oboma mestami by sa skrátila asi o 25 minút na jednu hodinu. Uvádza sa to v štúdii o uskutočniteľnosti investičného zámeru Správy železničnej dopravnej cesty (SŽDC).
Štúdia sa zaoberá troma variantmi tunela. Okrem skrátenia spojenia so západočeskou metropolou vo výhľade bolo aj prepojenia Prahy s južným Nemeckom.
Vo variante za 50 miliárd Kč by sa vlaky dostávali pod zem za pražskou smíchovskou stanicou a na povrch by vychádzali až v Beroune. Najlacnejší by bol tretí projekt s niekoľkými kratšími tunelmi medzi Radotínom a Řevnicami.
Vlaky by tunelom či tunelmi jazdili rýchlosťou do 200 km/h. Trať by sa dokonca mohla vybudovať až na rýchlosť 300 km/h. Ktorý variant sa bude nakoniec realizovať, rozhodne česká vláda na konci januára 2019 po tom, keď bude štúdia doplnená o ekonomické prepočty výhodnosti jednotlivých variantov projektu.
Realizácia zámeru je však hudbou budúcnosti. V prípade podobne dlhého tunela, ktorý skráti cestu medzi Prahou a Drážďanmi, sa predpokladá, že približne 10 rokov bude treba na prípravné práce, a takmer rovnaký čas na jeho prerazenie, dokončenie a sprevádzkovanie.
Cezhraničný tunel pod Krušnými horami bude dlhý 26 kilometrov. Projekt si zobrala na starosť Deutsche Bahn a Česi budú mať za úlohu postaviť trať pre expresné vlaky len po úpätie pohoria.
Štúdia sa zaoberá troma variantmi tunela. Okrem skrátenia spojenia so západočeskou metropolou vo výhľade bolo aj prepojenia Prahy s južným Nemeckom.
Vo variante za 50 miliárd Kč by sa vlaky dostávali pod zem za pražskou smíchovskou stanicou a na povrch by vychádzali až v Beroune. Najlacnejší by bol tretí projekt s niekoľkými kratšími tunelmi medzi Radotínom a Řevnicami.
Vlaky by tunelom či tunelmi jazdili rýchlosťou do 200 km/h. Trať by sa dokonca mohla vybudovať až na rýchlosť 300 km/h. Ktorý variant sa bude nakoniec realizovať, rozhodne česká vláda na konci januára 2019 po tom, keď bude štúdia doplnená o ekonomické prepočty výhodnosti jednotlivých variantov projektu.
Realizácia zámeru je však hudbou budúcnosti. V prípade podobne dlhého tunela, ktorý skráti cestu medzi Prahou a Drážďanmi, sa predpokladá, že približne 10 rokov bude treba na prípravné práce, a takmer rovnaký čas na jeho prerazenie, dokončenie a sprevádzkovanie.
Cezhraničný tunel pod Krušnými horami bude dlhý 26 kilometrov. Projekt si zobrala na starosť Deutsche Bahn a Česi budú mať za úlohu postaviť trať pre expresné vlaky len po úpätie pohoria.