Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Česi tento rok pred Vianocami nakupujú viac ako vlani

Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/Radovan Stoklasa

Česi majú stále záujem najmä o zahraničné hračky, ale čoraz viac ľudí sa začína orientovať aj na nie úplne lacné detské produkty z Česka, ktoré tvoria 15 % trhu.

Praha 10. decembra (TASR) - Česi tento rok pred Vianocami nakupujú viac ako vlani. Rekordné tržby čakajú aj výrobcovia a predajcovia hračiek. Tie by mali byť najvyššie od ekonomickej krízy v roku 2008. Deti si najčastejšie želajú pod stromček dánsku stavebnicu Lego, ale zvyšuje sa aj záujem o hračky vyrobené v Česku, konštatuje na svojej internetovej stránke pražský denník Mladá fronta Dnes.

Darčeky pre deti tvoria väčšinou 30 až 70 % celkových nákladov českých rodín na Vianoce. Rodičia často kupujú Lego, ktoré vedie v rebríčku najpredávanejších hračiek už dlhé roky a ani tento rok nie je výnimkou.

Česi majú stále záujem najmä o zahraničné hračky, ale čoraz viac ľudí sa začína orientovať aj na nie úplne lacné detské produkty z Česka, ktoré tvoria 15 % trhu.

"Český zákazník je pomerne konzervatívny. Rodičia radi deťom kupujú to, s čím sa sami hrali. Potvrdzuje to neutíchajúci záujem o evergreeny typu Dostihy a stávky, Človeče, nehnevaj sa! alebo vlani obnovenú plastovú retro Tatru 148," uviedol riaditeľ Dino Toys Jan Šlemín.

Zatiaľ čo deti v predškolskom veku si podľa rodičov väčšinou želajú pod stromček hračky, deti od šesť do desať rokov chcú okrem hračiek, stavebníc a stolných hier aj mobilné telefóny, tablety, čítačky, počítače a notebooky.

Podľa českého Združenia pre hračku a hru by výrobcovia mohli mať tento rok vďaka predvianočným nákupom najvyššie tržby od ekonomickej krízy v roku 2008.

O rekordných vianočných nákupoch cez internet sa v Česku hovorilo prvýkrát v roku 2005. Aspoň jeden nákup pred desiatimi rokmi vyskúšalo 33 % užívateľov internetu.

Teraz rieši nakupovanie na Vianoce z pohodlia domova o polovicu viac ľudí. Podľa prieskumu GE Money Bank kúpi tento rok minimálne jeden darček on-line 64 % Čechov. V internetových obchodoch idú pritom najviac na odbyt malé domáce spotrebiče a tzv. smart elektronika ako napríklad inteligentné hodinky alebo meteostanice.