Vlaky by na trase mali jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Cestujúci sa tiež dočkajú nových dopravných terminálov, ktoré pripravujú mestá pozdĺž trasy.
Autor TASR
Praha 20. februára (TASR) - Česká Správa železničnej dopravnej cesty (SŽDC) chystá zásadné zrýchlenie pre spojenie medzi Moravou a Slovenskom cez Valašské Meziříči. Investuje do neho 16 miliárd korún (592,13 milióna eur). Vlaky by na trase mali jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Cestujúci sa tiež dočkajú nových dopravných terminálov, ktoré pripravujú mestá pozdĺž trasy.
Podľa portálu iDNES.cz vyhodnotenie uskutočniteľnosti tohto projektu už prerokovala centrálna komisia ministerstva dopravy. "Štúdiu vzala komisia na vedomie a zadala SŽDC, aby ju vypracovala vo dvoch variantoch," povedal hovorca ministerstva Tomáš Neřold. Ide o prvý dôležitý krok, nasledovať by malo samotné projektovanie. To už na niektorých úsekoch môže začať, dve varianty sa týkajú len niektorých úsekov trate.
Teraz väčšinou vlaky na trase jazdia maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou, len na niektorých úsekoch dosiahli v roku 2015 mierne zrýchlenie. Trať prešla poslednou výraznou modernizáciou v druhej polovici 60. rokov minulého storočia. V súčasnosti je tak vo všetkých svojich prevádzkových oblastiach na hranici fyzickej a morálnej životnosti.
Súčasťou návrhu modernizácie je stavba preložky z Hraníc na Morave do Milotíc nad Bečvou tunelom. "Je to prakticky vybudovanie koridorovej trate z Hraníc do Valašského Meziříči," povedal Petr Pšenicka zo SŽDC.
Podľa neho pôjde o zákazku na 10 rokov, stavať by sa malo začať v ideálnom prípade na budúci rok. Práve u preložky však bude ešte centrálna komisia skúmať, či sa oplatí.
"Trať je kľúčová pre spojenie so Slovenskom, spojenie cez Vsetín je neustále posilňované aj kvalitou vozňov. Je to súčasne aj jedna z prioritných trás pre nákladnú dopravu," dodal.
Podľa portálu iDNES.cz vyhodnotenie uskutočniteľnosti tohto projektu už prerokovala centrálna komisia ministerstva dopravy. "Štúdiu vzala komisia na vedomie a zadala SŽDC, aby ju vypracovala vo dvoch variantoch," povedal hovorca ministerstva Tomáš Neřold. Ide o prvý dôležitý krok, nasledovať by malo samotné projektovanie. To už na niektorých úsekoch môže začať, dve varianty sa týkajú len niektorých úsekov trate.
Teraz väčšinou vlaky na trase jazdia maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou, len na niektorých úsekoch dosiahli v roku 2015 mierne zrýchlenie. Trať prešla poslednou výraznou modernizáciou v druhej polovici 60. rokov minulého storočia. V súčasnosti je tak vo všetkých svojich prevádzkových oblastiach na hranici fyzickej a morálnej životnosti.
Súčasťou návrhu modernizácie je stavba preložky z Hraníc na Morave do Milotíc nad Bečvou tunelom. "Je to prakticky vybudovanie koridorovej trate z Hraníc do Valašského Meziříči," povedal Petr Pšenicka zo SŽDC.
Podľa neho pôjde o zákazku na 10 rokov, stavať by sa malo začať v ideálnom prípade na budúci rok. Práve u preložky však bude ešte centrálna komisia skúmať, či sa oplatí.
"Trať je kľúčová pre spojenie so Slovenskom, spojenie cez Vsetín je neustále posilňované aj kvalitou vozňov. Je to súčasne aj jedna z prioritných trás pre nákladnú dopravu," dodal.