Združenie oceňuje predĺženie systému národných víz pre rok 2024 a rešpektuje zvýšený výkon kontrol, ktorý vedie k utlmeniu aktivity zahraničných firiem podnikajúcich nečestne na území SR.
Autor TASR
Bratislava 7. februára (TASR) - Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia absolvovalo desiatky hodín rokovaní s novými vedeniami ministerstiev a ich inštitúcií. Zástupcovia združenia pritom trpezlivo vysvetľujú situáciu slovenských dopravných firiem, v ktorej sa nachádzajú, uviedol ČESMAD pri zhodnotení prvých 100 dní novej vlády.
"Predložili sme taktiež už viac ako desať návrhov, či na zlepšenie čistého príjmu vodičov, zlepšenie podmienok práce vodičov, zjednodušenie organizácie dopravy, zníženie daňového zaťaženia dopravcov a pomoc pri ich konkurencieschopnosti," priblížil prezident ČESMAD Slovakia Pavol Piešťanský.
Združenie oceňuje predĺženie systému národných víz pre rok 2024 a rešpektuje zvýšený výkon kontrol, ktorý vedie k utlmeniu aktivity zahraničných firiem podnikajúcich nečestne na území SR. Tieto kroky sú však podľa Piešťanského len malou záplatou na problémy, s ktorými sa slovenské dopravné spoločnosti stretávajú.
"Pritom ani netreba vymýšľať nič nové, stačí sa pozrieť na okolité štáty EÚ, aké mechanizmy podpory svojich vlastných podnikateľov zaviedli. Navyše, Maďarsko si oživenie sektoru dopravy a logistiky zobralo ako vládnu prioritu v rámci zvyšovania výkonnosti vlastnej ekonomiky," konštatoval prezident ČESMAD.
Združenie zároveň pripomenulo, že štrajky dopravcov v Poľsku sú prerušené iba do 1. marca tohto roka a relatívny pokoj dopravcov v ďalších krajinách regiónu je naviazaný na prísľub riešenia problémov sektoru dopravy a logistiky. Ak dopravcovia nebudú vidieť konkrétne činy, je veľmi pravdepodobné, že sa vlna nevôle opäť rozšíri po celej Európe.
Pokiaľ teda slovenská vláda neprejde od diskusií ku konkrétnym činom na podporu vlastných podnikateľov, je podľa združenia možné, že aj na Slovensku príde k eskalácii problémov. "Zástupcovia ČESMAD Slovakia sa v týchto dňoch stretávajú aj so združeniami zastupujúcimi poľnohospodárov, aby sme boli pripravení koordinovať naše kroky v takom prípade," doplnil Piešťanský.
"Predložili sme taktiež už viac ako desať návrhov, či na zlepšenie čistého príjmu vodičov, zlepšenie podmienok práce vodičov, zjednodušenie organizácie dopravy, zníženie daňového zaťaženia dopravcov a pomoc pri ich konkurencieschopnosti," priblížil prezident ČESMAD Slovakia Pavol Piešťanský.
Združenie oceňuje predĺženie systému národných víz pre rok 2024 a rešpektuje zvýšený výkon kontrol, ktorý vedie k utlmeniu aktivity zahraničných firiem podnikajúcich nečestne na území SR. Tieto kroky sú však podľa Piešťanského len malou záplatou na problémy, s ktorými sa slovenské dopravné spoločnosti stretávajú.
"Pritom ani netreba vymýšľať nič nové, stačí sa pozrieť na okolité štáty EÚ, aké mechanizmy podpory svojich vlastných podnikateľov zaviedli. Navyše, Maďarsko si oživenie sektoru dopravy a logistiky zobralo ako vládnu prioritu v rámci zvyšovania výkonnosti vlastnej ekonomiky," konštatoval prezident ČESMAD.
Združenie zároveň pripomenulo, že štrajky dopravcov v Poľsku sú prerušené iba do 1. marca tohto roka a relatívny pokoj dopravcov v ďalších krajinách regiónu je naviazaný na prísľub riešenia problémov sektoru dopravy a logistiky. Ak dopravcovia nebudú vidieť konkrétne činy, je veľmi pravdepodobné, že sa vlna nevôle opäť rozšíri po celej Európe.
Pokiaľ teda slovenská vláda neprejde od diskusií ku konkrétnym činom na podporu vlastných podnikateľov, je podľa združenia možné, že aj na Slovensku príde k eskalácii problémov. "Zástupcovia ČESMAD Slovakia sa v týchto dňoch stretávajú aj so združeniami zastupujúcimi poľnohospodárov, aby sme boli pripravení koordinovať naše kroky v takom prípade," doplnil Piešťanský.