V prípade nákladnej dopravy, teda pri vodičských preukazoch skupiny C a CE by mal klesnúť minimálny vek vodičov z 21 rokov na 18 rokov.
Autor TASR
Bratislava 3. januára (TASR) - V roku 2019 by sa mohol prijať zákon, ktorým sa zníži minimálny vek vodičov nákladných áut a autobusov. Predpokladá to Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia.
Podľa prezidenta združenia Pavla Jančoviča sa chce Česmad Slovakia postaviť k tomuto zníženiu veku systémovo. "To znamená, že chceme zaviesť systémové vzdelávanie vodičov," uviedol Jančovič.
V prípade nákladnej dopravy, teda pri vodičských preukazoch skupiny C a CE by mal klesnúť minimálny vek vodičov z 21 rokov na 18 rokov. Pri osobnej doprave, teda pri vodičských preukazoch skupiny D a DE by mal klesnúť minimálny vek vodičov z 24 na 21 rokov.
Dopravcom by takýto krok umožnil podchytiť vodičov skôr a nie až vo veku 21 rokov, pretože za tri roky od ukončenia školy sa už zamestnajú v inom sektore. Zároveň by dopravcovia chceli spustiť systém vzdelávania vodičov na školách. Na toto povolanie by sa študenti pripravovali už počas strednej školy, po dovŕšení 18 rokov by získali vodičské oprávnenie a určitú prax a po škole by mohli postupne začať pracovať.
Pri znížení minimálneho veku vodičov by však v obidvoch prípadoch mali platiť isté obmedzenia. Napríklad vodiči od takéhoto zníženého veku by mohli viesť nákladné auto či autobus len na území Slovenska, kým nedovŕšia pôvodnú vyššiu hranicu veku.
Takéto opatrenie by podľa Česmad Slovakia mohlo pomôcť pri riešení problému s nedostatkom vodičov, s ktorým spoločnosti v súčasnosti zápasia.
Ďalším problémom dopravcov je podľa Česmad Slovakia vysoké daňovo-odvodové zaťaženie. Ani v roku 2019 tak nechce združenie podľa Jančoviča poľaviť v rokovaniach s ministerstvom financií. Dopravcovia apelujú na rezort financií, aby prestal diskriminovať slovenských dopravcov vysokou daňou z motorových vozidiel, či zdaňovaním vreckového, pretože sa v tomto nevedia porovnávať so zahraničnou konkurenciou.
Napríklad pri dani z motorových vozidiel očakávajú dopravcovia zníženie aspoň na polovicu. "Určite dvere, na ktoré budeme najviac klopať, sú namontované na ministerstve financií," avizoval Jančovič.
Podľa prezidenta združenia Pavla Jančoviča sa chce Česmad Slovakia postaviť k tomuto zníženiu veku systémovo. "To znamená, že chceme zaviesť systémové vzdelávanie vodičov," uviedol Jančovič.
V prípade nákladnej dopravy, teda pri vodičských preukazoch skupiny C a CE by mal klesnúť minimálny vek vodičov z 21 rokov na 18 rokov. Pri osobnej doprave, teda pri vodičských preukazoch skupiny D a DE by mal klesnúť minimálny vek vodičov z 24 na 21 rokov.
Dopravcom by takýto krok umožnil podchytiť vodičov skôr a nie až vo veku 21 rokov, pretože za tri roky od ukončenia školy sa už zamestnajú v inom sektore. Zároveň by dopravcovia chceli spustiť systém vzdelávania vodičov na školách. Na toto povolanie by sa študenti pripravovali už počas strednej školy, po dovŕšení 18 rokov by získali vodičské oprávnenie a určitú prax a po škole by mohli postupne začať pracovať.
Pri znížení minimálneho veku vodičov by však v obidvoch prípadoch mali platiť isté obmedzenia. Napríklad vodiči od takéhoto zníženého veku by mohli viesť nákladné auto či autobus len na území Slovenska, kým nedovŕšia pôvodnú vyššiu hranicu veku.
Takéto opatrenie by podľa Česmad Slovakia mohlo pomôcť pri riešení problému s nedostatkom vodičov, s ktorým spoločnosti v súčasnosti zápasia.
Ďalším problémom dopravcov je podľa Česmad Slovakia vysoké daňovo-odvodové zaťaženie. Ani v roku 2019 tak nechce združenie podľa Jančoviča poľaviť v rokovaniach s ministerstvom financií. Dopravcovia apelujú na rezort financií, aby prestal diskriminovať slovenských dopravcov vysokou daňou z motorových vozidiel, či zdaňovaním vreckového, pretože sa v tomto nevedia porovnávať so zahraničnou konkurenciou.
Napríklad pri dani z motorových vozidiel očakávajú dopravcovia zníženie aspoň na polovicu. "Určite dvere, na ktoré budeme najviac klopať, sú namontované na ministerstve financií," avizoval Jančovič.