Zvýhodňovaním len niektorých druhov dopravy sa budú vytvárať nerovné podmienky a zámer stratí svoju dynamiku. Tvrdí to Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia.
Autor TASR
Bratislava 11. júla (TASR) – Podporiť dekarbonizáciu a zelené riešenia v doprave je potrebné bez ohľadu na druh dopravy. Zvýhodňovaním len niektorých druhov dopravy sa budú vytvárať nerovné podmienky a zámer stratí svoju dynamiku. Tvrdí to Združenie cestných dopravcov SR Česmad Slovakia, ktoré zdôrazňuje, že nové výnimky štátnej pomoci EÚ by sa mali týkať aj samostatnej cestnej dopravy.
"Cestná doprava je medzi jednotlivými druhmi dopravy dominantná a zámer dekarbonizácie odvetvia dopravy, ktorý nebude rešpektovať potrebu finančných stimulov do samotnej cestnej dopravy, sa bude presadzovať veľmi ťažko a v oveľa menšom rozsahu," skonštatoval prezident združenia Pavol Piešťanský.
Česmad priblížil, že Európska komisia (EK) predložila 6. júla návrh nariadenia Rady, ktorý umožňuje Komisii vyňať z povinnosti predchádzajúcej notifikácie podľa pravidiel EÚ o štátnej pomoci určité druhy pomoci pre železničnú, vnútrozemskú vodnú a multimodálnu dopravu.
Združenie podotklo, že sa jednoznačne stotožňuje s postojom Medzinárodnej únie cestnej dopravy (IRU). Tá požaduje, aby aj samostatná cestná doprava bola zahrnutá do nových výnimiek z notifikačnej povinnosti štátnej pomoci EÚ na podporu dekarbonizácie na rovnakom základe ako železničná a vnútrozemská vodná doprava.
"Cestná doprava je medzi jednotlivými druhmi dopravy dominantná a zámer dekarbonizácie odvetvia dopravy, ktorý nebude rešpektovať potrebu finančných stimulov do samotnej cestnej dopravy, sa bude presadzovať veľmi ťažko a v oveľa menšom rozsahu," skonštatoval prezident združenia Pavol Piešťanský.
Česmad priblížil, že Európska komisia (EK) predložila 6. júla návrh nariadenia Rady, ktorý umožňuje Komisii vyňať z povinnosti predchádzajúcej notifikácie podľa pravidiel EÚ o štátnej pomoci určité druhy pomoci pre železničnú, vnútrozemskú vodnú a multimodálnu dopravu.
Združenie podotklo, že sa jednoznačne stotožňuje s postojom Medzinárodnej únie cestnej dopravy (IRU). Tá požaduje, aby aj samostatná cestná doprava bola zahrnutá do nových výnimiek z notifikačnej povinnosti štátnej pomoci EÚ na podporu dekarbonizácie na rovnakom základe ako železničná a vnútrozemská vodná doprava.