Za prínos považuje ZSSK zavedenie neprestupného spojenia z Bratislavy hlavnej stanice do Zürichu (Švajčiarsko) cez Viedeň (Rakúsko) a tomuto spojeniu budú prispôsobené vlaky z východného Slovenska.
Autor TASR
Bratislava 4. decembra (TASR) - Cesta rýchlikom medzi Bratislavou a Košicami sa skráti o 10 minút na 5 hodín a 40 minút. Denne bude medzi týmto mestami premávať sedem párov rýchlikov, budú jazdiť 4 páry vlakov Inter City. Najrýchlejší vlak InterCity absolvuje túto trasu za 4 hodiny a 36 minút, ostatné vlaky InterCity za maximálne 4 hodiny 50 minút. V utorok o tom informoval národný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v rámci Cestovného poriadku 2018/2019, ktorý vstúpi do platnosti v nedeľu 9. decembra.
„Severná trasa je z pohľadu osobnej železničnej dopravy kľúčová a napriek rekonštrukciám v Tatrách či pred Žilinou zrýchlime aspoň o pár minút väčšinu našich vlakov z Bratislavy do Košíc," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký s tým, že na trase Bratislava-Košice pôjde rýchlejšie 19 vlakov a z Bratislavy do Žiliny 21 vlakov.
Za prínos považuje ZSSK zavedenie (od 9.12.) neprestupného spojenia z Bratislavy hlavnej stanice do Zürichu (Švajčiarsko) cez Viedeň (Rakúsko) a tomuto spojeniu budú prispôsobené vlaky z východného Slovenska, čo bude mať význam aj pre Slovákov, ktorí pracujú v Rakúsku či Švajčiarsku. Vlaky budú vedené súpravou Viaggo Comfort, ktorá poskytne služby na vysokej úrovni.
Posilnené bude aj spojenie Košice – Praha, po trati bude premávať nový posilový pár vlakov SuperCity s kratšími jazdnými časmi. Vlak SC Pendolino 243 Košičan bude premávať v piatok popoludní a vlak SC Pendolino 242 Košičan bude jazdiť v sobotu. Nové posilové spoje do Prahy budú vypravené z Nových Zámkov, kde počas pracovných dňoch a sobôt budú jazdiť 2 nové regionálne rýchliky s nadväznosťou na vlaky EuroCity. Ďalšou zmenou bude napríklad skrátenie času priamych lôžkových vozňov na trati Košice – Kyjev (Ukrajina) a ďalších spojení na tejto trati.
"Po 16 rokoch bude obnovená vlaková doprava medzi Zvolenom a Šahami počas pracovných dní, chceme podporiť prepojenie dvoch regiónov," povedal riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček s tým, že v spolupráci s rezortom dopravy a výstavby budú testovať toto spojenie. Martinček zdôraznil, že sa snažia komunikovať so slovenskými a českými vyššími územnými celkami, aby ľudia cestovali do práce efektívne.
Avizoval, že v polovici roka 2019 pribudnú v regionálnej doprave v okolí Zvolena moderné dieselmotorové jednotky, ktoré sú financované z eurofondov. ZSSK v tejto súvislosti konštatovala, že v 6 krajoch bude jazdiť viac ako 50 % nových respektíve modernizovaných vozidiel, ich najvyšší počet bude v prímestskej a regionálnej doprave v Trenčianskom samosprávnom kraji (97%), potom v Bratislavskom samosprávnom kraji (85%) a Prešovskom samosprávnom kraji (73%).
„Severná trasa je z pohľadu osobnej železničnej dopravy kľúčová a napriek rekonštrukciám v Tatrách či pred Žilinou zrýchlime aspoň o pár minút väčšinu našich vlakov z Bratislavy do Košíc," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký s tým, že na trase Bratislava-Košice pôjde rýchlejšie 19 vlakov a z Bratislavy do Žiliny 21 vlakov.
Za prínos považuje ZSSK zavedenie (od 9.12.) neprestupného spojenia z Bratislavy hlavnej stanice do Zürichu (Švajčiarsko) cez Viedeň (Rakúsko) a tomuto spojeniu budú prispôsobené vlaky z východného Slovenska, čo bude mať význam aj pre Slovákov, ktorí pracujú v Rakúsku či Švajčiarsku. Vlaky budú vedené súpravou Viaggo Comfort, ktorá poskytne služby na vysokej úrovni.
Posilnené bude aj spojenie Košice – Praha, po trati bude premávať nový posilový pár vlakov SuperCity s kratšími jazdnými časmi. Vlak SC Pendolino 243 Košičan bude premávať v piatok popoludní a vlak SC Pendolino 242 Košičan bude jazdiť v sobotu. Nové posilové spoje do Prahy budú vypravené z Nových Zámkov, kde počas pracovných dňoch a sobôt budú jazdiť 2 nové regionálne rýchliky s nadväznosťou na vlaky EuroCity. Ďalšou zmenou bude napríklad skrátenie času priamych lôžkových vozňov na trati Košice – Kyjev (Ukrajina) a ďalších spojení na tejto trati.
"Po 16 rokoch bude obnovená vlaková doprava medzi Zvolenom a Šahami počas pracovných dní, chceme podporiť prepojenie dvoch regiónov," povedal riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček s tým, že v spolupráci s rezortom dopravy a výstavby budú testovať toto spojenie. Martinček zdôraznil, že sa snažia komunikovať so slovenskými a českými vyššími územnými celkami, aby ľudia cestovali do práce efektívne.
Avizoval, že v polovici roka 2019 pribudnú v regionálnej doprave v okolí Zvolena moderné dieselmotorové jednotky, ktoré sú financované z eurofondov. ZSSK v tejto súvislosti konštatovala, že v 6 krajoch bude jazdiť viac ako 50 % nových respektíve modernizovaných vozidiel, ich najvyšší počet bude v prímestskej a regionálnej doprave v Trenčianskom samosprávnom kraji (97%), potom v Bratislavskom samosprávnom kraji (85%) a Prešovskom samosprávnom kraji (73%).