S opravami vozoviek teplou obalenou zmesou začali cestári v Košickom kraji už koncom marca, pričom využívali priaznivé poveternostné podmienky.
Autor TASR
Košice 12. apríla (TASR) – Správa ciest Košického samosprávneho kraja (SC KSK) aktuálne spresňuje zoznam opráv ciest a cestných objektov, ktoré budú realizované v tomto roku mimo periodicky plánovanej údržby. Vychádza pritom z prehliadky ciest po zimnej sezóne, ktorú robili jej pracovníci v spolupráci s dopravnými inšpektorátmi a cestnými správnymi orgánmi v posledných dňoch marca.
"Z týchto prehliadok je jasné, že treba opravovať povrchy vozoviek, čelá priepustov, na niektorých úsekoch ciest zrezávať krajnice a hĺbiť priekopy, aby sa zabezpečilo odvodnenie cestných telies," vysvetľuje technicko-prevádzková námestníčka riaditeľa SC KSK Zuzana Fejesová. "Na základe výsledkov prehliadok môžeme konštatovať, že na vozovkách ciest II. a III. triedy nie je až taký výskyt výtlkov ako v predchádzajúcich rokoch. Je to jednak výsledok realizácie súvislých opráv najpoškodenejších povrchov a rekonštrukcie ciest v roku 2014 v celkovej dĺžke 148 kilometrov, a zároveň aj zásluhou priebežného opravovania výtlkov počas zimných mesiacov."
Vo februári a marci na cestách II. a III. triedy v kraji opravili už približne 740 metrov štvorcových výtlkov, na ktoré sa použilo 47 ton studenej obaľovanej zmesi. Použilo sa aj 45 ton teplej obaľovanej zmesi vyrobenej v recykléri. V roku 2015 plánuje SC KSK okrem opráv ojedinelých výtlkov a prasklín aj veľkoplošné súvislé opravy vozoviek.
S opravami vozoviek teplou obalenou zmesou začali cestári v Košickom kraji už koncom marca, pričom využívali priaznivé poveternostné podmienky. Opravené boli podľa nich najproblematickejšie úseky v okolí Košíc. Ochladenie na začiatku apríla však prinútilo vrátiť sa do zimného režimu. "Vzhľadom na vývoj meteorologických prognóz predpokladáme, že s opravami vozoviek teplými technológiami budeme pokračovať v druhej polovici apríla," dodala Fejesová.
"Z týchto prehliadok je jasné, že treba opravovať povrchy vozoviek, čelá priepustov, na niektorých úsekoch ciest zrezávať krajnice a hĺbiť priekopy, aby sa zabezpečilo odvodnenie cestných telies," vysvetľuje technicko-prevádzková námestníčka riaditeľa SC KSK Zuzana Fejesová. "Na základe výsledkov prehliadok môžeme konštatovať, že na vozovkách ciest II. a III. triedy nie je až taký výskyt výtlkov ako v predchádzajúcich rokoch. Je to jednak výsledok realizácie súvislých opráv najpoškodenejších povrchov a rekonštrukcie ciest v roku 2014 v celkovej dĺžke 148 kilometrov, a zároveň aj zásluhou priebežného opravovania výtlkov počas zimných mesiacov."
Vo februári a marci na cestách II. a III. triedy v kraji opravili už približne 740 metrov štvorcových výtlkov, na ktoré sa použilo 47 ton studenej obaľovanej zmesi. Použilo sa aj 45 ton teplej obaľovanej zmesi vyrobenej v recykléri. V roku 2015 plánuje SC KSK okrem opráv ojedinelých výtlkov a prasklín aj veľkoplošné súvislé opravy vozoviek.
S opravami vozoviek teplou obalenou zmesou začali cestári v Košickom kraji už koncom marca, pričom využívali priaznivé poveternostné podmienky. Opravené boli podľa nich najproblematickejšie úseky v okolí Košíc. Ochladenie na začiatku apríla však prinútilo vrátiť sa do zimného režimu. "Vzhľadom na vývoj meteorologických prognóz predpokladáme, že s opravami vozoviek teplými technológiami budeme pokračovať v druhej polovici apríla," dodala Fejesová.