Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

V Žilinskom kraji počas leta opravia 11,9 km ciest II. a III. triedy

Až do decembra tohto roku potrvá uzávierka mosta na hlavnom ťahu cesty I/18 medzi Žilinou a Martinom, ktorý je v havarijnom stave. Obchádzka vedie smerom na obec Stráňavy. Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Letná údržba zahŕňa podľa riaditeľa odboru dopravy ŽSK Ivana Mokrého opravu výtlkov, súvislé asfaltovanie krytov vozoviek, sanáciu zosuvov, opravy odvodnenia ciest či mostných objektov.

Žilina 7. júla (TASR) – Cestári zo Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja (SC ŽSK) plánujú počas letnej údržby opraviť na cestách II. a III. triedy mosty v havarijnom stave, úseky ciest s kanalizáciou a cesty v nevyhovujúcom stave v celkovej dĺžke 11,9 kilometra (km), pričom predpokladaná cena s daňou z pridanej hodnoty (DPH) je 875.063,50 eura. TASR o tom informoval riaditeľ odboru informácií a zahraničných vzťahov ŽSK Peter Kubica.

Letná údržba zahŕňa podľa riaditeľa odboru dopravy ŽSK Ivana Mokrého opravu výtlkov, súvislé asfaltovanie krytov vozoviek, sanáciu zosuvov, opravy odvodnenia ciest, mostných objektov, oporných a zárubných múrov, údržbu zelene, obnovu zvislého a vodorovného dopravného značenia a opravu zvodidiel. „Všetky činnosti bežnej letnej údržby, okrem náročných stavebných akcií, akými sú najmä sanácie zosuvov ciest, opravy mostných konštrukcií a súvislé rozsiahle opravy asfaltových krytov vozoviek, vykonáva SC ŽSK vlastnými silami. Pretože má zodpovedajúce technické vybavenie i odborníkov, ktorí dbajú celoročne o dobrý stav komunikácií II. a III. triedy,“ uviedol Mokrý.

Predseda ŽSK Juraj Blanár pripomenul, že v tomto programovom období získal samosprávny kraj na cesty II. a III. triedy z fondov Európskej únie - Regionálneho operačného programu alebo z cezhraničnej spolupráce Slovensko – Česká republika a Slovensko – Poľská republika dovedna asi 27 miliónov eur. „Ale to nepostačuje, pretože sme zrekonštruovali niečo cez 200 km ciest. A celkovo ich máme 1450 km. Čiže, každý si urobí obraz, koľko by sme ešte potrebovali finančných prostriedkov na cesty, ktoré nie sú v uspokojivom stave. Náš záujem je pokračovať v rozvoji správy ciest, ktorá sa vybavuje novými mechanizmami, aby sa profesionalizovala. A zároveň zháňať finančné prostriedky nielen z vlastného rozpočtu, ale aj z iných zdrojov. A tu opäť dúfame, že v pripravovanom novom programovom období budeme môcť z Integrovaného regionálneho operačného programu žiadať prostriedky na opravu týchto ciest, kde by sme sa chceli venovať aj opravám mostných objektov, ktoré nemohli byť predmetom európskych fondov v končiacom sa programovom období,“ dodal Blanár.