Výsledky spoločnosti podporil prudký rast dopytu po dovolenkách a cestovaní po tom, ako sa uvoľnili predchádzajúce prísne protipandemické opatrenia.
Autor TASR
Hannover 6. decembra (TASR) - Nemecká cestovná kancelária TUI sa v minulom obchodnom roku vrátila k zisku, pod čo sa podpísalo zvýšenie tržieb až o štvrtinu. Výsledky spoločnosti podporil prudký rast dopytu po dovolenkách a cestovaní po tom, ako sa uvoľnili predchádzajúce prísne protipandemické opatrenia. TASR o tom informuje na základe správ agentúry Reuters a serveru Alliance News.
TUI v stredu zverejnila, že za obchodný rok 2022/2023, ktorý sa skončil 30. septembra, a bol prvý, ktorého sa nedotkli protipandemické opatrenia, zaznamenala zisk pred zdanením na úrovni 551 miliónov eur. V predchádzajúcom obchodnom roku 2021/2022 vykázala stratu 146 miliónov eur. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) sa viac než strojnásobil na 999 miliónov eur.
Tržby dosiahli 20,67 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to predstavuje zvýšenie o 25 %.
K výraznému rastu tržieb a návratu do zisku prispel najmä 4. kvartál, ktorý zahrnuje kľúčové dovolenkové obdobie. Výrazne sa v tomto období zvýšil zisk v segmentoch spadajúcich pod divíziu Holiday Experience, rástol však aj zisk divízie Markets & Airlines, kde okrem dopytu po leteckej doprave výsledky podporilo zvýšenie cien leteniek.
Spoločnosť zároveň dodala, že vzhľadom na rezervácie na súčasnú zimnú aj najbližšiu letnú dovolenkovú sezónu očakáva rast tohtoročného EBIT minimálne o 25 %. Čo sa týka tržieb, predpokladá ich rast približne o 10 %. Upozornila však aj na riziká, ktoré predstavuje "súčasná makroekonomická a geopolitická neistota," najmä na Blízkom východe.
TUI v stredu zverejnila, že za obchodný rok 2022/2023, ktorý sa skončil 30. septembra, a bol prvý, ktorého sa nedotkli protipandemické opatrenia, zaznamenala zisk pred zdanením na úrovni 551 miliónov eur. V predchádzajúcom obchodnom roku 2021/2022 vykázala stratu 146 miliónov eur. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) sa viac než strojnásobil na 999 miliónov eur.
Tržby dosiahli 20,67 miliardy eur. V porovnaní s predchádzajúcim obchodným rokom to predstavuje zvýšenie o 25 %.
K výraznému rastu tržieb a návratu do zisku prispel najmä 4. kvartál, ktorý zahrnuje kľúčové dovolenkové obdobie. Výrazne sa v tomto období zvýšil zisk v segmentoch spadajúcich pod divíziu Holiday Experience, rástol však aj zisk divízie Markets & Airlines, kde okrem dopytu po leteckej doprave výsledky podporilo zvýšenie cien leteniek.
Spoločnosť zároveň dodala, že vzhľadom na rezervácie na súčasnú zimnú aj najbližšiu letnú dovolenkovú sezónu očakáva rast tohtoročného EBIT minimálne o 25 %. Čo sa týka tržieb, predpokladá ich rast približne o 10 %. Upozornila však aj na riziká, ktoré predstavuje "súčasná makroekonomická a geopolitická neistota," najmä na Blízkom východe.