Škoda zatiaľ sériovo nevyrába žiaden elektromobil, ČEZ však už dobíjacie stanice niekoľko rokov stavia.
Autor TASR
Praha 16. februára (TASR) - Dve najväčšie české firmy vycítili, že budúcnosť automobilového priemyslu je v elektrických motoroch. Škoda Auto a energetický koncern ČEZ preto spoja sily a budú spoločne investovať do rozvoja elektromobilov v Česku. Pre české Hospodárske noviny (HN) to potvrdil šéf skupiny ČEZ Daniel Beneš. "Elektromobilitu berieme ako veľkú príležitosť."
Škoda bude vyrábať elektroautá, ČEZ zase stavať dobíjacie stanice a dodávať do nich elektrinu. Bude preto dôležité, aby obe firmy zladili svoje plány: úmerne s nárastom počtu nových elektromobilov sa bude zvyšovať aj počet dobíjacích staníc.
Škoda zatiaľ sériovo nevyrába žiaden elektromobil, ČEZ však už dobíjacie stanice niekoľko rokov stavia. V Česku ich má takmer 70. "Už dnes je tento projekt najväčším svojho druhu v strednej a východnej Európe," povedal Beneš. Na ďalších 40 staníc pozdĺž kľúčových ťahov ČEZ už dostal aj dotáciu z Európskej únie (EÚ), pre ktorú sú ekologické autá jednou z priorít.
V Česku zatiaľ nie je veľa elektromobilov, ich počet sa pohybuje v rádoch stoviek. Beneš však tvrdí, že sa to začne rýchlo meniť a ČEZ na tom chce zarobiť. "Podľa niektorých štúdií bude v roku 2030 spotreba elektriny v elektromobiloch na úrovni výroby veľkého jadrového bloku. Bude to pre nás teda dôležitý segment," zdôraznil.
Chystanú spolupráci so Škodou Auto nechcel Beneš bližšie komentovať. "Škoda Auto je pre nás ako česká spoločnosť veľmi dôležitým partnerom. Rokovania však ďalej prebiehajú," povedal Beneš. Konkrétnejšie neboli ani zástupcovia najväčšej českej automobilky.
Pre Škodu ale bude výroba elektromobilov do budúcnosti znamenať čoraz väčší zdroj príjmov. V nedávnom rozhovore pre HN to naznačil člen predstavenstva Škody Auto Bohdan Wojnar. "Okolo roku 2025 môžu elektromobily tvoriť 20 až 25 % predajov Škody," povedal Wojnar. Prepočítané na súčasný počet predaných vozidiel by to znamenalo, že za necelých desať rokov Škoda predá okolo 20.000 elektroáut ročne.
Ich rýchlejšiemu rozmachu teraz bráni predovšetkým vysoká cena, obmedzená kapacita batérií, čo limituje ich dojazd. A tiež nedostatok dobíjacích staníc.
Plánovaná spolupráca medzi Škodou a ČEZom by mala tieto prekážky postupne odstraňovať. "Je len otázkou času, kedy budú elektromobily dostupné a dojazd prijateľný, a to aj v cenovom segmente, kde sa pohybujeme my. Ale ak nebudú dobíjace stanice, tak nich zákazník nebude zvažovať," povedal Wojnar.
Škoda bude vyrábať elektroautá, ČEZ zase stavať dobíjacie stanice a dodávať do nich elektrinu. Bude preto dôležité, aby obe firmy zladili svoje plány: úmerne s nárastom počtu nových elektromobilov sa bude zvyšovať aj počet dobíjacích staníc.
Škoda zatiaľ sériovo nevyrába žiaden elektromobil, ČEZ však už dobíjacie stanice niekoľko rokov stavia. V Česku ich má takmer 70. "Už dnes je tento projekt najväčším svojho druhu v strednej a východnej Európe," povedal Beneš. Na ďalších 40 staníc pozdĺž kľúčových ťahov ČEZ už dostal aj dotáciu z Európskej únie (EÚ), pre ktorú sú ekologické autá jednou z priorít.
V Česku zatiaľ nie je veľa elektromobilov, ich počet sa pohybuje v rádoch stoviek. Beneš však tvrdí, že sa to začne rýchlo meniť a ČEZ na tom chce zarobiť. "Podľa niektorých štúdií bude v roku 2030 spotreba elektriny v elektromobiloch na úrovni výroby veľkého jadrového bloku. Bude to pre nás teda dôležitý segment," zdôraznil.
Chystanú spolupráci so Škodou Auto nechcel Beneš bližšie komentovať. "Škoda Auto je pre nás ako česká spoločnosť veľmi dôležitým partnerom. Rokovania však ďalej prebiehajú," povedal Beneš. Konkrétnejšie neboli ani zástupcovia najväčšej českej automobilky.
Pre Škodu ale bude výroba elektromobilov do budúcnosti znamenať čoraz väčší zdroj príjmov. V nedávnom rozhovore pre HN to naznačil člen predstavenstva Škody Auto Bohdan Wojnar. "Okolo roku 2025 môžu elektromobily tvoriť 20 až 25 % predajov Škody," povedal Wojnar. Prepočítané na súčasný počet predaných vozidiel by to znamenalo, že za necelých desať rokov Škoda predá okolo 20.000 elektroáut ročne.
Ich rýchlejšiemu rozmachu teraz bráni predovšetkým vysoká cena, obmedzená kapacita batérií, čo limituje ich dojazd. A tiež nedostatok dobíjacích staníc.
Plánovaná spolupráca medzi Škodou a ČEZom by mala tieto prekážky postupne odstraňovať. "Je len otázkou času, kedy budú elektromobily dostupné a dojazd prijateľný, a to aj v cenovom segmente, kde sa pohybujeme my. Ale ak nebudú dobíjace stanice, tak nich zákazník nebude zvažovať," povedal Wojnar.