Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Cez internet nakupuje približne 45 % Slovákov

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Slováci si cez internet najčastejšie kupujú oblečenie a športové potreby.

Bratislava 23. februára (TASR) – Internet používa 8 z 10 ľudí na Slovensku. Na pravidelné alebo aspoň občasné nákupy pritom slúžil 45 % Slovákom. Vyplýva to z údajov Eurostatu za rok 2012, ktoré spracovala Poštová banka. Napríklad v porovnaní s rokom 2007 to predstavuje trojnásobne vyšší počet.

"Slováci nakupujú online v rovnakej miere ako Európania," zhodnotila analytička banky Eva Sadovská. Podiel obyvateľov EÚ, ktorí v roku 2012 uskutočnili aspoň jeden nákup cez internet, totiž predstavoval 44 %. "Slováci sú zároveň najaktívnejšími online nákupcami v rámci zoskupenia V4," doplnila Sadovská.

Medzi krajinami únie sú však najväčšími fanúšikmi online nakupovania obyvatelia Švédska, Dánska a Veľkej Británie. V týchto krajinách si takouto formou zaobstarali v roku 2012 tovary a služby takmer tri štvrtiny ľudí. Naopak, nakupovanie cez internet najmenej využívajú Rumuni a Bulhari. Takéto služby tu nevyužíva ani 10 % obyvateľov.

Slováci si cez internet najčastejšie kupujú oblečenie a športové potreby. "Takýto tovar si do virtuálneho košíka pravidelne alebo aspoň z času na čas vloží až štvrtina z nás," opísala Sadovská. Každý šiesty Slovák si však prostredníctvom internetu kúpi aj nejaké zariadenie do domácnosti a možnosť kúpiť si cez internet knihu či časopis využilo v roku 2012 zhruba 13 % obyvateľov Slovenska.