Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Chatbot finančnej správy Taxana dokáže odpovedať aj na otázky o clách

Finančná správa Foto: TASR - Martin Baumann

Taxana je súčasťou finančnej správy už vyše dvoch rokov a je plnohodnotným komunikačným nástrojom.

Bratislava 15. decembra (TASR) - Finančná správa (FS) SR rozšírila funkcie svojho chatbotu Taxana. Tá už po novom dokáže odpovedať aj na otázky týkajúce sa preclievania a pomôže klientom pripraviť sa na zmeny, ktoré na nich čakajú od nového roka. Taxana vie klientov postupne previesť celým procesom vyclievania a nevyhnutnými úkonmi s ním spojenými, uviedla v utorok FS.

"Taxana teraz dokáže pomôcť každému, kto potrebuje precliť tovar objednaný napríklad z e-shopu z tzv. tretích krajín," uviedla hovorkyňa FS Martina Rybanská. Automatický systém Taxana je schopný zodpovedať, či ide o obchodný alebo neobchodný tovar. Klienti FS tak ľahšie zistia, do akej hodnoty nemusia za tovar platiť clo, či daň z pridanej hodnoty. Taxana vie poradiť aj v prípade colného vyhlásenia, alebo dokáže identifikovať, či je potrebné clo aj zaplatiť.

Finančná správa podľa Rybanskej aj týmto spôsobom myslí na svojich klientov. Uvedomuje si, že o niekoľko dní sa skončí prechodné obdobie po brexite a Veľká Británia sa 1. januára stane tzv. treťou krajinou. Nebude tak už súčasťou vnútorného trhu a colnej únie. Podnikatelia aj občania sa musia pripraviť na preclievanie. Platí to pri obchodných transakciách, poštových zásielkach i bežnej turistike.

Taxana je súčasťou finančnej správy už vyše dvoch rokov a je plnohodnotným komunikačným nástrojom. Chatbot slúži na zabezpečenie automatizovanej komunikácie medzi občanmi a finančnou správou, a to tak prostredníctvom portálu finančnej správy, ako aj na facebooku.