Automobilový priemysel zažíva výrazné zmeny, najmä z hľadiska elektromobilov a autonómnych vozidiel.
Autor TASR
Ludwigshafen 25. marca (TASR) - Chemický koncern BASF patrí medzi najväčších dodávateľov automobilového priemyslu. Okrem iného vyrába katalyzátory, laky, plasty. Šéf predstavenstva Kurt Bock neočakáva, že sa v krátkom čase budú vyrábať len elektromobily, no i tak chce tento boom využiť.
Automobilový priemysel zažíva výrazné zmeny, najmä z hľadiska elektromobilov a autonómnych vozidiel. Bock však z toho nemá obavy, keďže to jeho koncernu ponúka ďalšiu príležitosť pre rast. BASF chce profitovať zo súčasného vývoja vo forme produktov pre automobily so spaľovacím motorom aj bez neho.
Produkty pre automobilový priemysel sú hlavným zdrojom tržieb koncernu, či už ide o aditíva do olejov, chladiace kvapaliny alebo plasty. Bock však varoval pred zatracovaním dieselového motora. "Existuje určité nadšenie, že elektrická mobilita vyrieši všetky problémy," povedal v rozhovore pre agentúry DPA a DPA-AFX. "Dnes však veriť, že e-mobilita v nasledujúcich desiatich rokoch nahradí spaľovací motor, je absolútne naivné."
Prognózy BASF ukazujú, že spaľovací motor bude dominovať aj o desať alebo 15 rokov. Automobilový priemysel prináša koncernu tržby zhruba 11 miliárd eur ročne. BASF v roku 2017 zaúčtoval celkové tržby 64,5 miliardy eur.
Jednou z výziev pre automobilový priemysel je podľa Bocka hmotnosť elektromobilov, ktorá musí byť nižšia. To bude vyžadovať viac plastov. Bock túto istú výzvu vidí aj pre autonómne vozidlá. "To sú všetko trendy, ktoré považujeme za pozitívne." BASF zo svojho hľadiska považuje za najprínosnejšie hybridné autá, čiže vozidlá s elektrickým a spaľovacím motorom, ktoré potrebujú katalyzátory a akumulátory. BASF totiž vyrába komponenty pre batérie aj katalyzátory.
Automobilový priemysel zažíva výrazné zmeny, najmä z hľadiska elektromobilov a autonómnych vozidiel. Bock však z toho nemá obavy, keďže to jeho koncernu ponúka ďalšiu príležitosť pre rast. BASF chce profitovať zo súčasného vývoja vo forme produktov pre automobily so spaľovacím motorom aj bez neho.
Produkty pre automobilový priemysel sú hlavným zdrojom tržieb koncernu, či už ide o aditíva do olejov, chladiace kvapaliny alebo plasty. Bock však varoval pred zatracovaním dieselového motora. "Existuje určité nadšenie, že elektrická mobilita vyrieši všetky problémy," povedal v rozhovore pre agentúry DPA a DPA-AFX. "Dnes však veriť, že e-mobilita v nasledujúcich desiatich rokoch nahradí spaľovací motor, je absolútne naivné."
Prognózy BASF ukazujú, že spaľovací motor bude dominovať aj o desať alebo 15 rokov. Automobilový priemysel prináša koncernu tržby zhruba 11 miliárd eur ročne. BASF v roku 2017 zaúčtoval celkové tržby 64,5 miliardy eur.
Jednou z výziev pre automobilový priemysel je podľa Bocka hmotnosť elektromobilov, ktorá musí byť nižšia. To bude vyžadovať viac plastov. Bock túto istú výzvu vidí aj pre autonómne vozidlá. "To sú všetko trendy, ktoré považujeme za pozitívne." BASF zo svojho hľadiska považuje za najprínosnejšie hybridné autá, čiže vozidlá s elektrickým a spaľovacím motorom, ktoré potrebujú katalyzátory a akumulátory. BASF totiž vyrába komponenty pre batérie aj katalyzátory.