Kým v roku 2020 sa v obchodoch predalo 8000 kusov jahniat, vlani už 15.000 ks.
Autor TASR
Bratislava 15. apríla (TASR) - Slovenskí chovatelia chcú tento rok umiestniť na domácom trhu 20.000 kusov (ks) jahňaciny. Uviedla to hovorkyňa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPKK) Jana Holéciová.
Spresnila, že komora spustila druhý ročník projektu Slovenská Veľká noc. Na svojich sociálnych sieťach priblíži spotrebiteľom význam tradičných veľkonočných potravín a poodhalí aj zvyky našich predkov, ktoré súviseli s príchodom jari a zabezpečením dobrej úrody.
Zdôraznila, že vychovať uvedomelého spotrebiteľa so silným vzťahom k domácim potravinám nie je úloha na pár rokov, ale dlhodobý cieľ. SPPK má preto počas roka niekoľko projektov, ktorými vzdeláva konzumentov a približuje im význam na Slovensku vyrobených potravín. Jedným z nich je aj Slovenská Veľká noc.
Druhý ročník podľa nej vyzdvihuje nielen tradičné veľkonočné potraviny, ako sú vajíčka, mäsové výrobky, ale krátkymi videami u chovateľov približuje aj význam a zdravotné účinky jahňaciny, ktorá sa z roka na rok stáva obľúbenejšou u Slovákov.
Svedčia o tom podľa Holéciovej aj štatistiky. Kým v roku 2020 sa v obchodoch predalo 8000 kusov jahniat, vlani už 15.000 ks. "Naši chovatelia chcú tento rok umiestniť na domácom trhu 20.000 kusov jahňaciny. Je to zdravé mäso a po rokoch krízy vidíme, že je oň konečne veľmi veľký záujem aj doma, nielen v Taliansku. Chovatelia úplne inak potom pristupujú k rozširovaniu chovov oviec, pokiaľ vidia, že Slováci si priam žiadajú toto zdravé mäso," uviedol riaditeľ Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku Slavomír Reľovský.
Druhý ročník projektu Slovenská Veľká noc podľa Holéciovej priblíži spotrebiteľom aj význam veľkonočných sviatkov a príchodu jari z pohľadu dávnych tradícií. Mnohé z nich poznajú najmä etnológovia, a tak je obdobie vítania jari ideálnou príležitosťou na pripomenutie si niektorých z nich, ktoré priamo súviseli so zakladaním novej úrody či rôznymi obradmi na posilnenie zdravia hospodárskych zvierat, ktoré chovali naši predkovia.
Spresnila, že komora spustila druhý ročník projektu Slovenská Veľká noc. Na svojich sociálnych sieťach priblíži spotrebiteľom význam tradičných veľkonočných potravín a poodhalí aj zvyky našich predkov, ktoré súviseli s príchodom jari a zabezpečením dobrej úrody.
Zdôraznila, že vychovať uvedomelého spotrebiteľa so silným vzťahom k domácim potravinám nie je úloha na pár rokov, ale dlhodobý cieľ. SPPK má preto počas roka niekoľko projektov, ktorými vzdeláva konzumentov a približuje im význam na Slovensku vyrobených potravín. Jedným z nich je aj Slovenská Veľká noc.
Druhý ročník podľa nej vyzdvihuje nielen tradičné veľkonočné potraviny, ako sú vajíčka, mäsové výrobky, ale krátkymi videami u chovateľov približuje aj význam a zdravotné účinky jahňaciny, ktorá sa z roka na rok stáva obľúbenejšou u Slovákov.
Svedčia o tom podľa Holéciovej aj štatistiky. Kým v roku 2020 sa v obchodoch predalo 8000 kusov jahniat, vlani už 15.000 ks. "Naši chovatelia chcú tento rok umiestniť na domácom trhu 20.000 kusov jahňaciny. Je to zdravé mäso a po rokoch krízy vidíme, že je oň konečne veľmi veľký záujem aj doma, nielen v Taliansku. Chovatelia úplne inak potom pristupujú k rozširovaniu chovov oviec, pokiaľ vidia, že Slováci si priam žiadajú toto zdravé mäso," uviedol riaditeľ Zväzu chovateľov oviec a kôz na Slovensku Slavomír Reľovský.
Druhý ročník projektu Slovenská Veľká noc podľa Holéciovej priblíži spotrebiteľom aj význam veľkonočných sviatkov a príchodu jari z pohľadu dávnych tradícií. Mnohé z nich poznajú najmä etnológovia, a tak je obdobie vítania jari ideálnou príležitosťou na pripomenutie si niektorých z nich, ktoré priamo súviseli so zakladaním novej úrody či rôznymi obradmi na posilnenie zdravia hospodárskych zvierat, ktoré chovali naši predkovia.