Situácia Fiatu sa prevzatím zvyšného podielu v americkom Chrysleri výrazne zlepší, ale prebytok výrobných kapacít koncernu najmä v Taliansku zostane.
Autor TASR
Berlín 8. januára (TASR) - Úplné prevzatie Chrysleru Fiatom môže viesť k zániku niektorých závodov Fiatu v Taliansku.
DPA cituje automobilového experta podnikovej poradenskej firmy KPMG Mathieua Meyera, ktorý uviedol, že "teraz musia nasledovať tvrdé rozhodnutia". A tie môžu postihnúť Taliansko i Spojené štáty.
Situácia Fiatu sa prevzatím zvyšného podielu v americkom Chrysleri výrazne zlepší, ale prebytok výrobných kapacít koncernu najmä v Taliansku zostane. Podľa Meyera bude situácia v nasledujúcich šiestich až 12 mesiacoch napätá.
Fiat po zdĺhavých rokovaniach prvého januára oznámil, že v nasledujúcich týždňoch úplne prevezme akciový podiel vo svojej americkej dcére.
K rozhodnutiu došlo v čase, keď Fiat na domácom trhu zápasí s odbytovými problémami a nedarí sa mu ani v Južnej Amerike. Chrysler však v USA dosahuje vynikajúce výsledky. V poslednom období nimi už niekoľkokrát zachránil materský koncern pred celkovou stratou v podnikaní. Táto nerovnovážna situácia však nemôže trvať dlho, lebo odbyt áut koncernu v Taliansku sústavne klesá a v niektorých jeho závodoch montážne linky stoja, pričom ľudí platí.
DPA cituje automobilového experta podnikovej poradenskej firmy KPMG Mathieua Meyera, ktorý uviedol, že "teraz musia nasledovať tvrdé rozhodnutia". A tie môžu postihnúť Taliansko i Spojené štáty.
Situácia Fiatu sa prevzatím zvyšného podielu v americkom Chrysleri výrazne zlepší, ale prebytok výrobných kapacít koncernu najmä v Taliansku zostane. Podľa Meyera bude situácia v nasledujúcich šiestich až 12 mesiacoch napätá.
Fiat po zdĺhavých rokovaniach prvého januára oznámil, že v nasledujúcich týždňoch úplne prevezme akciový podiel vo svojej americkej dcére.
K rozhodnutiu došlo v čase, keď Fiat na domácom trhu zápasí s odbytovými problémami a nedarí sa mu ani v Južnej Amerike. Chrysler však v USA dosahuje vynikajúce výsledky. V poslednom období nimi už niekoľkokrát zachránil materský koncern pred celkovou stratou v podnikaní. Táto nerovnovážna situácia však nemôže trvať dlho, lebo odbyt áut koncernu v Taliansku sústavne klesá a v niektorých jeho závodoch montážne linky stoja, pričom ľudí platí.