Čína prijme všetky potrebné opatrenia na ochranu legitímnych práv a záujmov svojich podnikov.
Autor TASR
Peking 20. júna (TASR) - Množstvo podrobných informácií o dodávateľských reťazcoch čínskych výrobcov automobilov, ktoré požadovala Európska komisia (EK) v rámci jej osem mesiacov trvajúceho antisubvenčného vyšetrovania, bolo bezprecedentné. Vyhlásilo to vo štvrtok čínske ministerstvo obchodu, ktoré zároveň Komisiu obvinilo z narúšania hospodárskej súťaže.
Komisia minulý týždeň oznámila, že od júla zavedie mimoriadne clá až do výšky 38,1 % na dovážané čínske elektrické vozidlá. Svoje rozhodnutie odôvodnila snahou bojovať proti nadmerným čínskym dotáciám. Čínski výrobcovia urobili všetko v záujme spolupráce s európskou stranou a týmto rozhodnutím boli "šokovaní a sklamaní", uviedol hovorca ministerstva obchodu Che Ja-tung.
Informácie, ktoré Komisia zhromaždila, boli z pohľadu ich typu a rozsahu bezprecedentné a bolo ich oveľa viac, ako sa vyžaduje v oblasti prešetrovania vyrovnávacích ciel, uviedol hovorca v odpovedi na otázku čínskych štátnych médií, či sa Komisia vo vzťahu k čínskemu priemyslu elektrických vozidiel snažila o špionáž. Komisia požiadala čínskych výrobcov automobilov o poskytnutie informácií týkajúcich sa získavania surovín na výrobu batérií, výroby komponentov, tvorby cien a rozvoja distribučných kanálov, doplnil hovorca.
Čínske štátne médiá uverejnili v stredu (19. 6.) článok, v ktorom naznačili, že Komisia sa snažila špehovať čínske automobilky vzhľadom na "mnohé neprimerané požiadavky" vznesené počas jej vyšetrovania. Postup Komisie "nemá právny základ a poškodzuje celosvetovú ekologickú transformáciu a otvorenú spoluprácu", povedal Ja-tung. Čína prijme všetky potrebné opatrenia na ochranu legitímnych práv a záujmov svojich podnikov, zdôraznil.
Komisia minulý týždeň oznámila, že od júla zavedie mimoriadne clá až do výšky 38,1 % na dovážané čínske elektrické vozidlá. Svoje rozhodnutie odôvodnila snahou bojovať proti nadmerným čínskym dotáciám. Čínski výrobcovia urobili všetko v záujme spolupráce s európskou stranou a týmto rozhodnutím boli "šokovaní a sklamaní", uviedol hovorca ministerstva obchodu Che Ja-tung.
Informácie, ktoré Komisia zhromaždila, boli z pohľadu ich typu a rozsahu bezprecedentné a bolo ich oveľa viac, ako sa vyžaduje v oblasti prešetrovania vyrovnávacích ciel, uviedol hovorca v odpovedi na otázku čínskych štátnych médií, či sa Komisia vo vzťahu k čínskemu priemyslu elektrických vozidiel snažila o špionáž. Komisia požiadala čínskych výrobcov automobilov o poskytnutie informácií týkajúcich sa získavania surovín na výrobu batérií, výroby komponentov, tvorby cien a rozvoja distribučných kanálov, doplnil hovorca.
Čínske štátne médiá uverejnili v stredu (19. 6.) článok, v ktorom naznačili, že Komisia sa snažila špehovať čínske automobilky vzhľadom na "mnohé neprimerané požiadavky" vznesené počas jej vyšetrovania. Postup Komisie "nemá právny základ a poškodzuje celosvetovú ekologickú transformáciu a otvorenú spoluprácu", povedal Ja-tung. Čína prijme všetky potrebné opatrenia na ochranu legitímnych práv a záujmov svojich podnikov, zdôraznil.