Regióny v blízkosti hlavného mesta Peking majú z ciest odstrániť viac ako 1 milión zastaraných dieselových vozidiel do konca roka 2020.
Autor TASR
Peking 6. januára (TASR) - Čína podnikne kroky na zníženie znečistenia, ktoré produkujú nákladné vozidlá. Zavedie prísnejšie emisné normy, zvýši objem prepravy nákladu po železniciach a posilní svoje monitorovacie kapacity. Uvádza sa v novej smernici čínskeho ministerstva životného prostredia.
Ministerstvo v dokumente uviedlo, že sa bude snažiť dosiahnuť na cestách "výrazné zvýšenie" počtu nákladných vozidiel, ktoré dokážu do roku 2020 spĺňať prísnejšie emisné normy.
Zároveň sľúbilo opatrenia na zlepšenie kvality nafty a redukciu celkových emisií oxidu dusíka.
Nové vozidlá, ktoré nebudú spĺňať požiadavky, nebudú môcť vstúpiť na čínsky trh. A zároveň ministerstvo životného prostredia prikáže kľúčovým regiónom zaviesť prísnejšie emisné a palivové štandardy už od júla tohto roka.
Čína už piaty rok vedie "vojnu proti znečisteniu", ale priemerné úrovne emisií v mnohých mestách, ktoré najviac sužuje smog, zostávajú výrazne vyššie ako úrovne odporúčané vládou.
Regióny v blízkosti hlavného mesta Peking majú z ciest odstrániť viac ako 1 milión zastaraných dieselových vozidiel do konca roka 2020.
Železničná nákladná doprava by sa podľa plánov vlády mala zvýšiť o 30 % v porovnaní s rokom 2017. Čína bude pracovať na tom, aby sa dodávky komodít na veľké vzdialenosti realizovali prostredníctvom železnice alebo lodí.
Pre Čínu je zníženie emisií z nákladných automobilov kľúčové v rámci jej boja so znečistením. A hoci nákladné vozidlá produkujú 13-násobne viac znečistenia na jednotku nákladu ako vlaky, podiel železničnej dopravy na celkovej nákladnej doprave predstavoval v roku 2017 len 7,7 %.
Ministerstvo životného prostredia vlani uviedlo, že aj keď bolo z celkového počtu automobilov v Číne len 7,8 % dieselových, prispeli až 57,3 % k emisiám oxidu dusičitého.
Ministerstvo preto plánuje vyberať vyššie poplatky a zaviesť prísnejšie monitorovacie postupy s cieľom presvedčiť firmy, aby lepšie využívali železničnú sieť na dodávanie tovaru.
Ministerstvo v dokumente uviedlo, že sa bude snažiť dosiahnuť na cestách "výrazné zvýšenie" počtu nákladných vozidiel, ktoré dokážu do roku 2020 spĺňať prísnejšie emisné normy.
Zároveň sľúbilo opatrenia na zlepšenie kvality nafty a redukciu celkových emisií oxidu dusíka.
Nové vozidlá, ktoré nebudú spĺňať požiadavky, nebudú môcť vstúpiť na čínsky trh. A zároveň ministerstvo životného prostredia prikáže kľúčovým regiónom zaviesť prísnejšie emisné a palivové štandardy už od júla tohto roka.
Čína už piaty rok vedie "vojnu proti znečisteniu", ale priemerné úrovne emisií v mnohých mestách, ktoré najviac sužuje smog, zostávajú výrazne vyššie ako úrovne odporúčané vládou.
Regióny v blízkosti hlavného mesta Peking majú z ciest odstrániť viac ako 1 milión zastaraných dieselových vozidiel do konca roka 2020.
Železničná nákladná doprava by sa podľa plánov vlády mala zvýšiť o 30 % v porovnaní s rokom 2017. Čína bude pracovať na tom, aby sa dodávky komodít na veľké vzdialenosti realizovali prostredníctvom železnice alebo lodí.
Pre Čínu je zníženie emisií z nákladných automobilov kľúčové v rámci jej boja so znečistením. A hoci nákladné vozidlá produkujú 13-násobne viac znečistenia na jednotku nákladu ako vlaky, podiel železničnej dopravy na celkovej nákladnej doprave predstavoval v roku 2017 len 7,7 %.
Ministerstvo životného prostredia vlani uviedlo, že aj keď bolo z celkového počtu automobilov v Číne len 7,8 % dieselových, prispeli až 57,3 % k emisiám oxidu dusičitého.
Ministerstvo preto plánuje vyberať vyššie poplatky a zaviesť prísnejšie monitorovacie postupy s cieľom presvedčiť firmy, aby lepšie využívali železničnú sieť na dodávanie tovaru.