Za tri mesiace tohto roka sa v Číne predalo 4,33 milióna osobných áut. Medziročne sa tak predaj znížil o 13,4 %.
Autor TASR
Peking 10. apríla (TASR) - V marci sa v Číne predalo tesne nad 1,6 milióna osobných áut. V porovnaní s marcom minulého roka to predstavuje nulový rast a lepší výsledok než za dva prvé mesiace, za ktoré predaj osobných áut v Číne klesol o pätinu. K stabilizácii na trhu prispelo ďalšie zníženie cien zo strany automobiliek a dotácie regionálnych vlád na podporu predaja. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá zverejnila najnovšie údaje Čínskej automobilovej asociácie (CPCA).
V marci sa na čínskom trhu predalo celkovo 1,61 milióna osobných áut, uviedla v pondelok CPCA. To je zhruba toľko ako pred rokom. Na porovnanie, za január a február klesol predaj medziročne približne o 20 %, pod čo sa podpísal prepad predaja v januári. Vo februári síce objem predaja vzrástol o 10,4 % na 1,42 milióna áut, avšak februárový vývoj ovplyvnili oslavy lunárneho nového roka v Číne. Tie minulý rok pripadli na február, čo sa odrazilo na medziročnom vývoji v tomto roku.
Za tri mesiace tohto roka sa v Číne predalo 4,33 milióna osobných áut. Medziročne sa tak predaj znížil o 13,4 %.
V rámci jednotlivých segmentov sa v marci darilo najmä novým energetickým vozidlám (NEV), ktoré zahrnujú čisto elektrické autá aj plug-in hybridy. Ich predaj vzrástol o 21,9 % a na celkovom objeme predaja sa v marci podieľali 34 %.
Čo sa týka automobiliek, najviac týchto áut predala čínska spoločnosť BYD. Jej podiel na trhu dosiahol minulý mesiac 35,5 %. Podiel amerického výrobcu elektromobilov Tesla predstavoval 14 %.
CPCA očakáva, že apríl bude znamenať výrazné oživenie predaja osobných áut. Vychádza z pokračujúcej cenovej vojny medzi automobilkami, ktorú odštartovala Tesla na začiatku roka, dotácií lokálnych vlád, ako aj nízkej porovnávacej základne, keďže protipandemické opatrenia pred rokom obmedzovali v apríli 2022 výrobu a predaj vozidiel.
V marci sa na čínskom trhu predalo celkovo 1,61 milióna osobných áut, uviedla v pondelok CPCA. To je zhruba toľko ako pred rokom. Na porovnanie, za január a február klesol predaj medziročne približne o 20 %, pod čo sa podpísal prepad predaja v januári. Vo februári síce objem predaja vzrástol o 10,4 % na 1,42 milióna áut, avšak februárový vývoj ovplyvnili oslavy lunárneho nového roka v Číne. Tie minulý rok pripadli na február, čo sa odrazilo na medziročnom vývoji v tomto roku.
Za tri mesiace tohto roka sa v Číne predalo 4,33 milióna osobných áut. Medziročne sa tak predaj znížil o 13,4 %.
V rámci jednotlivých segmentov sa v marci darilo najmä novým energetickým vozidlám (NEV), ktoré zahrnujú čisto elektrické autá aj plug-in hybridy. Ich predaj vzrástol o 21,9 % a na celkovom objeme predaja sa v marci podieľali 34 %.
Čo sa týka automobiliek, najviac týchto áut predala čínska spoločnosť BYD. Jej podiel na trhu dosiahol minulý mesiac 35,5 %. Podiel amerického výrobcu elektromobilov Tesla predstavoval 14 %.
CPCA očakáva, že apríl bude znamenať výrazné oživenie predaja osobných áut. Vychádza z pokračujúcej cenovej vojny medzi automobilkami, ktorú odštartovala Tesla na začiatku roka, dotácií lokálnych vlád, ako aj nízkej porovnávacej základne, keďže protipandemické opatrenia pred rokom obmedzovali v apríli 2022 výrobu a predaj vozidiel.