Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Čína by sa mala tento rok stať najväčším trhom pre automobilku Volvo

Foto: TASR

Z pozície jednotky chce vytlačiť Spojené štáty americké.

Peking 20. apríla (TASR) - Čína by v tomto roku mala nahradiť Spojené štáty na pozícii najväčšieho trhu pre švédsku automobilku Volvo Cars. Povedal to dnes na okraj pekinského autosalónu šéf spoločnosti Hakan Samuelsson. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Samuelsson uviedol, že Volvo Cars plánuje tento rok zvýšiť predaj v Číne oproti minulému roku približne o tretinu na 80.000 áut. V roku 2013 predala firma na najväčšom automobilovom trhu sveta 61.146 vozidiel. Tempo rastu v USA, ktoré boli minulý rok najväčším trhom pre automobilku, bude podľa firmy omnoho pomalšie, zhruba na úrovni rastu celosvetového trhu s autami.

V 1. kvartáli tohto roka predala spoločnosť Volvo v Číne 17.286 áut. V medziročnom porovnaní to znamená rast o 25,4 %. Volvo, ktorého najpredávanejším modelom na čínskom trhu je športovo-úžitkové vozidlo XC60, očakáva, že práve tento trh mu pomôže zvýšiť celosvetový predaj v najbližších rokoch, aj keď čelí tvrdej konkurencii zo strany spoločností ako General Motors alebo čínska SAIC Motor.

Švédska spoločnosť, ktorú v roku 2010 kúpila od amerického Fordu čínska automobilka Zhejiang Geely, plánuje do roku 2020 zvýšiť svoj celoročný svetový predaj na 800.000 áut. To je zhruba dvojnásobok objemu predaja v porovnaní s minulým rokom, pričom, ako dodal Samuelsson, približne štvrtinu áut by chcela firma predávať v Číne.