Čínske automobilky sa čoraz viac snažia o expanziu do zámoria, pretože zápasia s prehlbujúcim sa problémom s nadmernou kapacitou.
Autor TASR
Šanghaj 14. septembra (TASR) - Čínske ministerstvo obchodu v lete varovalo domácich výrobcov automobilov pred rizikami investícií do automobilového priemyslu v zahraničí. Uviedli to dva zdroje oboznámené so záležitosťou, ktoré nechceli byť menované. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Čínske automobilky sa snažia expandovať v zahraničí, aby vykompenzovali spomaľovanie dopytu na domácom trhu a vyhli sa clám, ktoré zavádzajú viaceré krajiny vrátane Európskej únie.
Ministerstvo na stretnutí, ktoré sa konalo začiatkom júla, odporučilo domácim výrobcom automobilov, aby neinvestovali v Indii. Odvolalo sa pritom na smernicu centrálnej vlády, ktorá "dôrazne neodporúča" investovať ani v Rusku a Turecku. Použilo však jemnejší tón, keď poukázalo na riziká pri budovaní tovární v Európe a Thajsku, povedal jeden zo zdrojov.
Vzťahy medzi Čínou a Indiou sú napäté od stretu ich armád na spornej himalájskej hranici v roku 2020. Naí Dillí následne sprísnilo kontrolu čínskych investícií a zastavilo veľké projekty.
Čínska štátna spoločnosť SAIC Motor má už roky problémy s investíciami v Indii. V apríli uviedla, že chce pritiahnuť indických investorov, aby vytvorila priaznivejšie prevádzkové prostredie pre svoju značku MG v krajine.
V Rusku sa rozšíril predaj čínskych značiek po tom, čo západné automobilky odišli z tamojšieho trhu pre sankcie.
Spoločnosť Chery rokuje s ruskými firmami o výrobe áut v ruských závodoch, informovala v auguste ruská štátna tlačová agentúra TASS s odvolaním sa na Vladimira Šmakova, riaditeľa ruskej pobočky Chery.
Čínske automobilky sa čoraz viac snažia o expanziu do zámoria, pretože zápasia s prehlbujúcim sa problémom s nadmernou kapacitou. Dôvodom je oslabovanie dopytu v Číne, ktoré viedlo k dlhotrvajúcej a brutálnej cenovej vojne.
Ich úsilie o zvýšenie predaja na veľkých automobilových trhoch, ako sú Európa a USA, sa stretlo so zvýšením ciel na čínske elektromobily.
A hoci sa niekoľko európskych krajín vrátane Španielska a Talianska snaží prilákať investície od čínskych výrobcov automobilov, spoločnosti zostávajú opatrné, pokiaľ ide o nezávislé zakladanie miestnej výroby. Vyžaduje si to totiž veľké investície a hlboké pochopenie miestnych zákonov a kultúry.
Geely, druhý najväčší čínsky výrobca automobilov podľa predaja, hľadá miesta pre závod v Európe. Ale zatiaľ sa celkom nerozhodol, či si vôbec vybuduje závod na kontinente.
Iní, ako napríklad Leapmotor, sa rozhodli spolupracovať s miestnymi firmami. Spoločný podnik Leapmotor a Stellantis spustil tento rok výrobu elektrických vozidiel v poľskom závode francúzsko-talianskej automobilky.
Čínske automobilky sa snažia expandovať v zahraničí, aby vykompenzovali spomaľovanie dopytu na domácom trhu a vyhli sa clám, ktoré zavádzajú viaceré krajiny vrátane Európskej únie.
Ministerstvo na stretnutí, ktoré sa konalo začiatkom júla, odporučilo domácim výrobcom automobilov, aby neinvestovali v Indii. Odvolalo sa pritom na smernicu centrálnej vlády, ktorá "dôrazne neodporúča" investovať ani v Rusku a Turecku. Použilo však jemnejší tón, keď poukázalo na riziká pri budovaní tovární v Európe a Thajsku, povedal jeden zo zdrojov.
Vzťahy medzi Čínou a Indiou sú napäté od stretu ich armád na spornej himalájskej hranici v roku 2020. Naí Dillí následne sprísnilo kontrolu čínskych investícií a zastavilo veľké projekty.
Čínska štátna spoločnosť SAIC Motor má už roky problémy s investíciami v Indii. V apríli uviedla, že chce pritiahnuť indických investorov, aby vytvorila priaznivejšie prevádzkové prostredie pre svoju značku MG v krajine.
V Rusku sa rozšíril predaj čínskych značiek po tom, čo západné automobilky odišli z tamojšieho trhu pre sankcie.
Spoločnosť Chery rokuje s ruskými firmami o výrobe áut v ruských závodoch, informovala v auguste ruská štátna tlačová agentúra TASS s odvolaním sa na Vladimira Šmakova, riaditeľa ruskej pobočky Chery.
Čínske automobilky sa čoraz viac snažia o expanziu do zámoria, pretože zápasia s prehlbujúcim sa problémom s nadmernou kapacitou. Dôvodom je oslabovanie dopytu v Číne, ktoré viedlo k dlhotrvajúcej a brutálnej cenovej vojne.
Ich úsilie o zvýšenie predaja na veľkých automobilových trhoch, ako sú Európa a USA, sa stretlo so zvýšením ciel na čínske elektromobily.
A hoci sa niekoľko európskych krajín vrátane Španielska a Talianska snaží prilákať investície od čínskych výrobcov automobilov, spoločnosti zostávajú opatrné, pokiaľ ide o nezávislé zakladanie miestnej výroby. Vyžaduje si to totiž veľké investície a hlboké pochopenie miestnych zákonov a kultúry.
Geely, druhý najväčší čínsky výrobca automobilov podľa predaja, hľadá miesta pre závod v Európe. Ale zatiaľ sa celkom nerozhodol, či si vôbec vybuduje závod na kontinente.
Iní, ako napríklad Leapmotor, sa rozhodli spolupracovať s miestnymi firmami. Spoločný podnik Leapmotor a Stellantis spustil tento rok výrobu elektrických vozidiel v poľskom závode francúzsko-talianskej automobilky.