Čínsky automobilový trh má za sebou prvý rok poklesu predaja za posledné desaťročia.
Autor TASR
Šanghaj 18. decembra (TASR) - Čínski štátni plánovači schválili prísnejšiu reguláciu investícií v automobilovom priemysle. Plány už dlhší čas strašia firmy, keďže brzdia zvyšovanie výrobných kapacít.
Národná komisia pre rozvoj a reformu (NDRC) uviedla, že zakáže aj vytváranie nových nezávislých spoločností, ktoré vyrábajú iba tradičné spaľovacie motory. Čína sa totiž snaží podporiť produkciu a vývoj vozidiel s alternatívnym pohonom.
Podľa agentúry Reuters nové pravidlá, ktoré začnú platiť 10. januára 2019, sú súčasťou snahy Číny o obmedzenie nadbytočných kapacít v automobilovom priemysle. Deje sa tak v čase, keď najväčší automobilový trh sveta zápasí s dlhotrvajúcim poklesom.
Návrh už v prvej polovici roka zneistil zahraničné automobilky, ktoré sa začali obávať, že Peking chce umelo vyvolať konsolidáciu v sektore formou fúzií a strategických aliancií.
Nová regulácia zavádza nielen prísnejšie obmedzenia vo vytváraní výrobných kapacít pre autá s tradičnými spaľovacími motormi, ale stavia aj prekážky pre investície do výroby elektromobilov. Na druhej strane však môže otvoriť príležitosť pre schvaľovanie nových tovární na autá s alternatívnym pohonom, ktoré sa prakticky zastavilo v polovici minulého roka.
NDRC mieni prísne kontrolovať každú novú kapacitu a zakázať investície do projektov týkajúcich sa spaľovacích motorov. Podľa nej práve alternatívne pohony zabezpečia riadny vývoj sektora.
Čínsky automobilový trh má za sebou prvý rok poklesu predaja za posledné desaťročia. Dôvodmi sú zhoršená nálada spotrebiteľov, spomaľujúca ekonomika a obchodná vojna s USA. Čínske združenie automobiliek CAAM na budúci rok predpovedá po tohtoročnom poklese stagnáciu predaja. Podľa neho prísnejšie podmienky NDRC môžu slabých hráčov vytlačiť z trhu.
Národná komisia pre rozvoj a reformu (NDRC) uviedla, že zakáže aj vytváranie nových nezávislých spoločností, ktoré vyrábajú iba tradičné spaľovacie motory. Čína sa totiž snaží podporiť produkciu a vývoj vozidiel s alternatívnym pohonom.
Podľa agentúry Reuters nové pravidlá, ktoré začnú platiť 10. januára 2019, sú súčasťou snahy Číny o obmedzenie nadbytočných kapacít v automobilovom priemysle. Deje sa tak v čase, keď najväčší automobilový trh sveta zápasí s dlhotrvajúcim poklesom.
Návrh už v prvej polovici roka zneistil zahraničné automobilky, ktoré sa začali obávať, že Peking chce umelo vyvolať konsolidáciu v sektore formou fúzií a strategických aliancií.
Nová regulácia zavádza nielen prísnejšie obmedzenia vo vytváraní výrobných kapacít pre autá s tradičnými spaľovacími motormi, ale stavia aj prekážky pre investície do výroby elektromobilov. Na druhej strane však môže otvoriť príležitosť pre schvaľovanie nových tovární na autá s alternatívnym pohonom, ktoré sa prakticky zastavilo v polovici minulého roka.
NDRC mieni prísne kontrolovať každú novú kapacitu a zakázať investície do projektov týkajúcich sa spaľovacích motorov. Podľa nej práve alternatívne pohony zabezpečia riadny vývoj sektora.
Čínsky automobilový trh má za sebou prvý rok poklesu predaja za posledné desaťročia. Dôvodmi sú zhoršená nálada spotrebiteľov, spomaľujúca ekonomika a obchodná vojna s USA. Čínske združenie automobiliek CAAM na budúci rok predpovedá po tohtoročnom poklese stagnáciu predaja. Podľa neho prísnejšie podmienky NDRC môžu slabých hráčov vytlačiť z trhu.