Zníženie cla pocítia predovšetkým výrobcovia luxusných vozidiel, ktorí menej vyrábajú v Číne.
Autor TASR
,aktualizované Peking 22. mája (TASR) - Čína zníži clo na dovoz áut na 15 %. Z toho by mali profitovať predovšetkým výrobcovia prémiových áut, ktorí neprodukujú v Číne.
Čínska vláda sa rozhodla znížiť clo z aktuálnych 25 %, uviedli pre agentúru Bloomberg zdroje oboznámené so záležitosťou, ktoré nechceli byť menované, keďže informácia zatiaľ nie je oficiálna. Na tejto úrovni bolo clo na import áut vyše desaťročie.
K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu. Niektorí ho budú považovať za ústupok americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi.
Zníženie cla pocítia predovšetkým výrobcovia luxusných vozidiel, ktorí menej vyrábajú v Číne. Profitovať z toho bude napríklad značka Lexus, ktorá patrí Toyote. Je totiž jedinou prémiovou japonskou značkou, ktorá nevyrába v Číne.
Zahraničné automobilky už dlho požadujú uľahčenie prístupu na čínsky trh. V apríli Peking oznámil, že zahraničným výrobcom postupne dovolí, aby vlastnili viac než 50 % v lokálnych spoločných podnikoch.
Čína vlani doviezla 1,22 milióna áut, čo tvorilo 4,2 % z celkového predaja 28,9 milióna vozidiel.
Čínske ministerstvo financií potvrdilo, že s platnosťou od 1. júla zníži clá na dovoz niektorých vozidiel na 15 % z 25 %. Okrem toho klesne clo na import automobilových súčiastok na 6 %.
Čínska vláda sa rozhodla znížiť clo z aktuálnych 25 %, uviedli pre agentúru Bloomberg zdroje oboznámené so záležitosťou, ktoré nechceli byť menované, keďže informácia zatiaľ nie je oficiálna. Na tejto úrovni bolo clo na import áut vyše desaťročie.
K zníženiu dochádza po obchodnom spore medzi Trumpovou administratívou a čínskymi predstaviteľmi, v ktorom však v posledných dňoch prišlo k uvoľneniu. Niektorí ho budú považovať za ústupok americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi.
Zníženie cla pocítia predovšetkým výrobcovia luxusných vozidiel, ktorí menej vyrábajú v Číne. Profitovať z toho bude napríklad značka Lexus, ktorá patrí Toyote. Je totiž jedinou prémiovou japonskou značkou, ktorá nevyrába v Číne.
Zahraničné automobilky už dlho požadujú uľahčenie prístupu na čínsky trh. V apríli Peking oznámil, že zahraničným výrobcom postupne dovolí, aby vlastnili viac než 50 % v lokálnych spoločných podnikoch.
Čína vlani doviezla 1,22 milióna áut, čo tvorilo 4,2 % z celkového predaja 28,9 milióna vozidiel.
Čínske ministerstvo financií potvrdilo, že s platnosťou od 1. júla zníži clá na dovoz niektorých vozidiel na 15 % z 25 %. Okrem toho klesne clo na import automobilových súčiastok na 6 %.