Predaj elektrických a hybridných áut v Číne v posledných rokoch prudko rastie, pričom v ostatných mesiacoch dosiahol medziročný rast viac než 100 %.
Autor TASR
Peking 1. januára (TASR) - Čína znižuje dotácie na podporu predaja takzvaných nových energetických vozidiel (NEV), pričom od budúceho roka ich úplne zruší. Informovalo o tom čínske ministerstvo financií. Ako dôvod uviedlo vysoký rast tohto sektora, ktorý si tak už pomoc štátu nevyžaduje.
V oznámení ministerstva, ktoré zverejnila agentúra AFP, sa uvádza, že od roku 2022 sa dotácie na nákup elektrických áut a hybridov znižujú o 30 %. Od budúceho roka sa prestanú vyplácať úplne. "Vzhľadom na rast priemyslu v oblasti nových energetických vozidiel, trend predaja a bezproblémový prechod výrobcov (na produkciu ekologickejších áut) sa dotácie ukončia k 31. decembru," oznámilo ministerstvo financií s tým, že vozidlá zaregistrované po 31. decembri 2022 už dotované nebudú.
Predaj elektrických a hybridných áut v Číne v posledných rokoch prudko rastie, pričom v ostatných mesiacoch dosiahol medziročný rast viac než 100 %. Ako uviedlo Združenie čínskych výrobcov a predajcov áut (CAAM), tieto autá by mali v roku 2022 predstavovať z celkového objemu predaja 18 %. Na porovnanie, v roku 2019 ich podiel dosahoval iba 5 %. Presnejšie, z tohtoročného odhadovaného predaja áut v objeme 27,5 milióna by podľa CAAM zhruba 5 miliónov mali predstavovať elektrické alebo hybridné vozidlá.
V oznámení ministerstva, ktoré zverejnila agentúra AFP, sa uvádza, že od roku 2022 sa dotácie na nákup elektrických áut a hybridov znižujú o 30 %. Od budúceho roka sa prestanú vyplácať úplne. "Vzhľadom na rast priemyslu v oblasti nových energetických vozidiel, trend predaja a bezproblémový prechod výrobcov (na produkciu ekologickejších áut) sa dotácie ukončia k 31. decembru," oznámilo ministerstvo financií s tým, že vozidlá zaregistrované po 31. decembri 2022 už dotované nebudú.
Predaj elektrických a hybridných áut v Číne v posledných rokoch prudko rastie, pričom v ostatných mesiacoch dosiahol medziročný rast viac než 100 %. Ako uviedlo Združenie čínskych výrobcov a predajcov áut (CAAM), tieto autá by mali v roku 2022 predstavovať z celkového objemu predaja 18 %. Na porovnanie, v roku 2019 ich podiel dosahoval iba 5 %. Presnejšie, z tohtoročného odhadovaného predaja áut v objeme 27,5 milióna by podľa CAAM zhruba 5 miliónov mali predstavovať elektrické alebo hybridné vozidlá.