Pred dvoma rokmi čínska spoločnosť Geely kúpila Volvo od amerického koncernu Ford. Do roku 2020 plánuje investovať do svojej európskej dcéry 11 miliárd USD (8,34 miliardy eur).
Autor TASR
Peking 24. apríla (TASR) - Švédska automobilka Volvo chce dosiahnuť tento rok väčší rast predaja svojich vozidiel, než bude celosvetový priemer. Tvrdenie platí aj o jeho odbyte na čínskom trhu. Na medzinárodnom automobilovom veľtrhu v Pekingu to dnes povedal viceprezident Volva pre marketing Richard Monturo.
Volvo predalo vlani v Číne 47.140 vozidiel a výsledok bol medziročne lepší o 54 %. V 1. štvrťroku automobilka zlepšila svoj odbyt v porovnaní s rovnakým obdobím vlani o 24 %. Monturo konštatoval, že „oživenie Volva sa práve začalo“.
Pred dvoma rokmi čínska spoločnosť Geely kúpila Volvo od amerického koncernu Ford. Do roku 2020 plánuje investovať do svojej európskej dcéry 11 miliárd USD (8,34 miliardy eur). Jeho produkcia má dosiahnuť asi 800.000 osobných áut ročne. V porovnaní so súčasnosťou dôjde k zvýšeniu výroby o 100 %. Z nich by sa mala na čínskom trhu umiestniť asi štvrtina.
Podmienky na to sa pripravujú. Volvo bude mať závod aj v Číne. Schvaľovací proces sa už prakticky skončil. Každý mesiac otvára aj dva autosalóny. Situácia na trhu v západnej Európe je síce ťažká, ale v Rusku, Číne a južnej Ázii sa automobilke darí. Silnou konkurenciou sú nemecké koncerny Audi, Mercedes, BMW a Volkswagen.
Prevzatím Volva spoločnosťou Geely dostala švédska firma „zdroje a emocionálny impulz“. Príchod Číňanov vyvolal vo Švédsku obavy. Monturo uviedol, že skúsenosti s Geely sú „veľkolepé, fantastické“. V 21. storočí sa stáva svet globálnejším, „každý sa môže niečo naučiť od každého“.
Volvo predalo vlani v Číne 47.140 vozidiel a výsledok bol medziročne lepší o 54 %. V 1. štvrťroku automobilka zlepšila svoj odbyt v porovnaní s rovnakým obdobím vlani o 24 %. Monturo konštatoval, že „oživenie Volva sa práve začalo“.
Pred dvoma rokmi čínska spoločnosť Geely kúpila Volvo od amerického koncernu Ford. Do roku 2020 plánuje investovať do svojej európskej dcéry 11 miliárd USD (8,34 miliardy eur). Jeho produkcia má dosiahnuť asi 800.000 osobných áut ročne. V porovnaní so súčasnosťou dôjde k zvýšeniu výroby o 100 %. Z nich by sa mala na čínskom trhu umiestniť asi štvrtina.
Podmienky na to sa pripravujú. Volvo bude mať závod aj v Číne. Schvaľovací proces sa už prakticky skončil. Každý mesiac otvára aj dva autosalóny. Situácia na trhu v západnej Európe je síce ťažká, ale v Rusku, Číne a južnej Ázii sa automobilke darí. Silnou konkurenciou sú nemecké koncerny Audi, Mercedes, BMW a Volkswagen.
Prevzatím Volva spoločnosťou Geely dostala švédska firma „zdroje a emocionálny impulz“. Príchod Číňanov vyvolal vo Švédsku obavy. Monturo uviedol, že skúsenosti s Geely sú „veľkolepé, fantastické“. V 21. storočí sa stáva svet globálnejším, „každý sa môže niečo naučiť od každého“.