Štúdia 3485 projektov v 138 krajinách v celej Ázii, Afrike, Latinskej Amerike a na Blízkom východe v rokoch 2000-2014 odhalila, že viedli k rovnomernejšiemu rozdeleniu ekonomickej aktivity.
Autor TASR
Peking 11. septembra (TASR) - Výstavba nových železničných tratí v Afrike a Ázii financovaných Čínou v rámci tzv. Novej hodvábnej cesty a obchodné väzby Pekingu v týchto častiach sveta, ktoré vyvolali obavy z dlhov, znižujú politicky nebezpečnú nerovnosť medzi regiónmi. Tvrdí to americká štúdia.
Štúdia vedená spoločnosťou AidData na Vysokej škole William & Mary v štáte Virgínia zverejnila toto pozitívne hodnotenie v čase, keď vlády od Washingtonu cez Moskvu po Naí Dillí znepokojuje iniciatíva Pekingu "Belt and Road", známa aj ako Nová hodvábna cesta.
Štúdia 3485 projektov v 138 krajinách v celej Ázii, Afrike, Latinskej Amerike a na Blízkom východe v rokoch 2000-2014 odhalila, že viedli k rovnomernejšiemu rozdeleniu ekonomickej aktivity zlepšením prístupu k pracovným miestam a trhom v týchto krajinách.
Autori štúdie zdôraznili, že sa zamerali iba na jeden aspekt čínskeho financovania. Dodali, že celkový vplyv čínskeho projektu v uvedených regiónoch je "oveľa zložitejšia otázka".
Štúdia vedená spoločnosťou AidData na Vysokej škole William & Mary v štáte Virgínia zverejnila toto pozitívne hodnotenie v čase, keď vlády od Washingtonu cez Moskvu po Naí Dillí znepokojuje iniciatíva Pekingu "Belt and Road", známa aj ako Nová hodvábna cesta.
Štúdia 3485 projektov v 138 krajinách v celej Ázii, Afrike, Latinskej Amerike a na Blízkom východe v rokoch 2000-2014 odhalila, že viedli k rovnomernejšiemu rozdeleniu ekonomickej aktivity zlepšením prístupu k pracovným miestam a trhom v týchto krajinách.
Autori štúdie zdôraznili, že sa zamerali iba na jeden aspekt čínskeho financovania. Dodali, že celkový vplyv čínskeho projektu v uvedených regiónoch je "oveľa zložitejšia otázka".