Uviedla to spoločnosť v pondelok s tým, že výrobná kapacita závodu je naplánovaná na 42 gigawatthodín ročne.
Autor TASR
Peking 15. marca (TASR) - Čínska automobilka Geely postaví na východe Číny závod na výrobu batérií do elektrických vozidiel. Uviedla to spoločnosť v pondelok s tým, že výrobná kapacita závodu je naplánovaná na 42 gigawatthodín ročne.
Celková investícia, ktorú zrealizuje technologická divízia Geely vo východočínskom meste Kan-čou, by mala predstavovať 30 miliárd jüanov (3,87 miliardy eur), dodala v separátnej správe miestna vláda. Technologická divízia Geely už predtým investovala do firmy Farasis, výrobcu batérií do elektromobilov so sídlom v Kan-čou.
Geely vlastní švédsku automobilku Volvo Cars a kontroluje aj 9,7-percentný podiel v nemeckej automobilke Daimler. Jej najväčšími konkurentmi na čínskom trhu s elektromobilmi sú domáce spoločnosti Great Wall a Nio.
Trh s takzvanými novými energetickými vozidlami (NEV) zahrnujúcimi elektromobily, plug-in hybridy či vozidlá na vodíkový pohon má veľkú podporu čínskej vlády, keďže tá roky zápasí so silným znečistením ovzdušia v čínskych mestách. Peking predpokladá, že nové energetické vozidlá sa na celkovom predaji áut v Číne budú v roku 2025 podieľať približne 25 %. Na porovnanie, v roku 2020 tvorili zhruba 5 % z celkového predaja áut.
(1 EUR = 7,7508 CNY)
Celková investícia, ktorú zrealizuje technologická divízia Geely vo východočínskom meste Kan-čou, by mala predstavovať 30 miliárd jüanov (3,87 miliardy eur), dodala v separátnej správe miestna vláda. Technologická divízia Geely už predtým investovala do firmy Farasis, výrobcu batérií do elektromobilov so sídlom v Kan-čou.
Geely vlastní švédsku automobilku Volvo Cars a kontroluje aj 9,7-percentný podiel v nemeckej automobilke Daimler. Jej najväčšími konkurentmi na čínskom trhu s elektromobilmi sú domáce spoločnosti Great Wall a Nio.
Trh s takzvanými novými energetickými vozidlami (NEV) zahrnujúcimi elektromobily, plug-in hybridy či vozidlá na vodíkový pohon má veľkú podporu čínskej vlády, keďže tá roky zápasí so silným znečistením ovzdušia v čínskych mestách. Peking predpokladá, že nové energetické vozidlá sa na celkovom predaji áut v Číne budú v roku 2025 podieľať približne 25 %. Na porovnanie, v roku 2020 tvorili zhruba 5 % z celkového predaja áut.
(1 EUR = 7,7508 CNY)