Spoločnosť so sídlom v Šanghaji predala vlani v rámci vlastných značiek, ako aj v rámci spoločných podnikov s Volkswagenom a firmou General Motors približne 7 miliónov áut.
Autor TASR
Šanghaj 13. novembra (TASR) - Najväčšia čínska automobilka SAIC Motor plánuje do roku 2025 zvýšiť predaj svojich áut na zahraničných trhoch na trojnásobok. Uviedol to v stredu viceprezident SAIC Jü Te.
Spoločnosť so sídlom v Šanghaji predala vlani v rámci vlastných značiek, ako aj v rámci spoločných podnikov s Volkswagenom a firmou General Motors približne 7 miliónov áut. Jej podiel na domácom čínskom trhu však dosahuje iba necelú štvrtinu.
Navyše, čínsky trh, ktorý je najväčším automobilovým trhom na svete, zaznamenáva pokles. Za minulý rok klesol počet predaných áut v Číne prvýkrát od 90. rokov minulého storočia. To pocítila aj firma SAIC, ktorej predaj za 10 mesiacov tohto roka klesol medziročne o 13,7 %.
"Tento rok by SAIC mala predať na zahraničných trhoch 350.000 vozidiel a na budúci rok sa budeme usilovať zvýšiť predaj na viac než 500.000 vozidiel," povedal Jü Te novinárom. "Naším cieľom je do roku 2025 dosiahnuť predaj okolo 1 milióna vozidiel," dodal s tým, že firma bude systematicky plánovať zahraničné prevádzky, od dodávateľských reťazcov po logistiku.
Spoločnosť so sídlom v Šanghaji predala vlani v rámci vlastných značiek, ako aj v rámci spoločných podnikov s Volkswagenom a firmou General Motors približne 7 miliónov áut. Jej podiel na domácom čínskom trhu však dosahuje iba necelú štvrtinu.
Navyše, čínsky trh, ktorý je najväčším automobilovým trhom na svete, zaznamenáva pokles. Za minulý rok klesol počet predaných áut v Číne prvýkrát od 90. rokov minulého storočia. To pocítila aj firma SAIC, ktorej predaj za 10 mesiacov tohto roka klesol medziročne o 13,7 %.
"Tento rok by SAIC mala predať na zahraničných trhoch 350.000 vozidiel a na budúci rok sa budeme usilovať zvýšiť predaj na viac než 500.000 vozidiel," povedal Jü Te novinárom. "Naším cieľom je do roku 2025 dosiahnuť predaj okolo 1 milióna vozidiel," dodal s tým, že firma bude systematicky plánovať zahraničné prevádzky, od dodávateľských reťazcov po logistiku.